fjärde juli

Nu är jag på plats i falsterbo för en hel veckas SEMESTER! Inget jobb, inga hästar, inga måsten. Visserligen är jag så sjukt sugen på att få börja jobba på Loviseholm snarast möjligt och helst igår, men det kan nog vara fint att få suga på den ett tag o köra stenhårt sen istället. ;D
Jag och mammsen lastade hästarna strax efter 04 imorse, körde dom 50 milen till örebro där vi var framme vid 12. Verkligen jätteskönt att åka de flesta timmarna när det var svalt, så slapp man ha dåligt samvete för hästarna hela vägen... Väl framme i örebro var det nog drygt 30 grader, mindre kul helt klart. Hästarna fick låna insektstäcken o gå ut iaf, dom brallade runt en stund o var sedan ganska nöjda med att tugga lite gräs o dricka litervis med vatten.

Vi åkte vidare vid 15-tiden efter att ha fått lite mat av Elins underbara mamma Claudia, tack!! =) Landade på slutstation här nere i Falsterbo vid 21-tiden, efter att jag och mamma kört lite var, och sovit lite var. ;) Nu väntar en vecka full med hästar (fast från marken, skönt för en gångs skull!), sol, bad och fest med underbara vänner. Kan alltså inte bli en så mycket bättre semestervecka, och jag ska försöka njuta även fast pållarna är 50 mil bort och det kliar i fingrarna bara jag tänker på att börja jobba med hästarna igen! =)

Avslutar med lite bilder som jag hittade på mobilen från sista månaden!

Utsikt från farmor o farfars stuga.. Underbart!


Fire hittar på lite egna lekar mellan varven..


FF, alltid lika glad! =)


Fuxen med bettet som jag experimenterat lite med, verkar funka bra!

Sådärja. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0