andra oktober

Nu ikväll skulle jag vara på årets fest hos Hannah och Karin som jobbade här innan. Istället har jag varit inne i princip hela dan med sjuklig huvudvärk och extremt seg i hela kroppen... Inte okej! Blev alltså inget partajande för mig, sitter här hemma och tillfrisknar istället. Efter en del ipren-knaprande så känner jag mig äntligen lite piggare iaf, tur att det är en ny dag imorgon.. :)

Veckan har annars rullar på lite som vanligt, bra med andra ord! Dom nyinflyttade småpojkarna är väldigt snälla och beskedliga än sålänge, Conquest har vi bara haft lite ledträning med i ridhuset än sålänge då tiden inte riktigt har räckt till.. Skulle definitivt behöva fler timmar på dygnet.
3-åriga Galax som reds in i vintras och därefter har gått på lösdrift/bete linades två dagar och den tredje satt jag i sadeln och skrittade runt med ledare. :) Igår, den fjärde dagen, så travade vi alldeles själva runt i ridhuset. Jag är kär, igen.. Eller i en till kanske man ska säga, dom börjar bli några stycken i skaran nu!

Fina Galax VT (e. Quin ue. Carthago)


En annan i favoritskaran, 3-årshingsten Starlight Express (e. Stakkato ue. Graf Grannus) har känts galet fin i veckan, kärlek!

Avslutar dagens inlägg med en liten bildserie på roligaste Kungen som igår demonstrerade hur han egentligen ville ha sitt täcke..

Först fram lite på halsen såhär..


Sen ska det snurras lite såhär...


Det här är perfekt..!

Godnatt


Kommentarer
Postat av: james

hehe kul häst =) borde va me på tv ju ... hihi

2010-11-28 @ 00:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0