femte oktober

Jag börjar komma igång med bloggandet på allvar igen, åtminstone för tillfället :) Bästaste Mallan har lovat att fixa lite ny design åt mig, den här gamla skrutten börjar bli svartvit snart så länge som den hängt med!
Idag har jag ridit sju hästar, plus att jag har hunnit jobba lite med 2-årshingsten Conquest :) Känner mig faktiskt lite halvnöjd med dagens prestationer - har lyckats hålla fokus på att rida kvalitativt hela dagen känns det som och alla hästar har gått riktigt bra!
Har fått önskemål om att skriva lite mer om vad vi gör för olika övningar, idag har 3-årshingstarna fått hoppa lite och dagens övning bestod av 3 små sockerbitshinder längs med ena långsidan med 17,5 meter mellan varje. På en vanlig äldre häst rider vi fem galoppsprång i "normalläge", men på dessa yngligar så blir det med lite tur 4 jämna galoppsprång mellan varje hinder. :) En superbra övning som både är lätt att bygga fram, kräver lite material och samtidigt är otroligt nyttig för både häst och ryttare.
På en äldre häst kan man försvåra övningen "hur mycket som helst" genom att variera mellan olika många galoppsprång, medans det på en 3-åring är fullt tillräckligt att hålla sig till fyra jämna galoppsprång.
Alla småpojkar gjorde detta utmärkt idag, dom känns så pigga och glada - Superkul!

På eftermiddagen red jag på Galax, idag kunde vi styra alldeles utmärkt i trav och han galopperade även snällt, om än med lite sämre styrförmåga i den gångarten ;)
Alex fixade ett par bilder på oss, och för att citera Måsse; "Vad äre för jättehäst?! Eller är det du som gått och blivit dvärg?!" Avgöra själva.. :)



Avslutade dagen med en skrittur på en laddad W och sedan mysstund med alla småpojkar. Sämre kan man definitivt ha det! :)
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Jane

Wow vilken jätte!!

Vad har du för stam på den??

Kul att se vad du har för dig på dagarna.

Du är så duktig!!



=D

2010-10-05 @ 22:51:33
URL: http://www.janemartensson.wordpress.com
Postat av: Kristin

Hahaha vilken jättebebis! Den är så söööt! Helge :P

2010-10-05 @ 23:02:00
URL: http://kristinxandersson.blogg.se/
Postat av: malin

hahahahaha jag tror faktiskt att jag håller med elin om at "han ser ut som en ful cardentohäst" hahahaha!

2010-10-06 @ 08:29:27
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: emil

Hej. jag tyker din blog är bra. fast kan du inte skriva lite mer om rolliga saker hestarna gör på dagarna? ock kanske lite fler bilder på hestar som är sötta?



tack, och en jettestor kram från emil.

2010-10-06 @ 21:42:24
Postat av: emil

linn, varför svarar du inte på dina komentaror?

2010-10-09 @ 11:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0