För dig ska jag göra det tusen gånger om

Vill börja med att säga att jag är så otroligt tacksam över alla möjligheter jag får av världens bästa Elin Jansson! Det kan inte beskrivas i ord, och jag är alldeles för dålig på att berätta det öga mot öga, men det betyder otroligt mycket för mig att ha en så välfungerande dialog. Jag är en feg person i grunden som alltid har haft svårt för att ta upp saker till ytan, och istället gått runt och funderat över etthundranittioen olika scenarion.. Väldigt påfrestande i längden, så prova inte det om ni är på motsatta hållet! ;)
Lite sammanfattat så ville jag nog egentligen bara komma fram till att det är värt varenda sekund av hårt arbete när man har det så bra som jag :)

Igår skottade vi klart sista lösdriften, så himla skönt att ha det gjort! På eftermiddagen trimmade jag nga småttingar. På Starlight red jag omväxlande raka och böjda spår men hela tiden med tanken att hålla honom så rak som möjligt. Han har en förmåga att vilja förböja halsen och då tappa bogarna, men det blev riktigt bra på slutet. Sammi och Eljest jobbade båda mycket galopp där jag släppte ut dem på långsidorna för att sedan räta upp mig och göra en mindre volt på varje kortsida (ca 12m). Båda två var superduktiga :)

Idag har småttingarna Starlight, Sputnik och Eljest hoppat. Dom är stjärnor hela bunten, det är helt galet och jag kan inte annat än le av bara tanken. :) Riktigt klurig övning idag även för de betydligt äldre hästarna och dom gör allt man ber om så enkelt! :) Imorrn ska Sammi får göra samma övning, jag har på känn att han kommer vara helt grym!
Jag har också ridit en ny häst som kom igår, en jättesöt 4-åring som ska säljas. Så är någon ute efter en grön men supertrevlig "tjejhäst" så finns den på Loviseholm! :) Conquest har idag upprepat det han lärde sig innan Flyinge och det hade han inte glömt. Har hunnit rida lite på Galax också och han var sååååå duktig! Måste ta några nya bilder på honom, han börjar bli riktigt fin!:)

Imorrn vankas det dessutom sovmorgon, blir fint nu när klockan rullar mot 00-slaget..
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0