Update!

Är som sagt på tävling i Lidköping. Har med Malins fina 6-åring Lady Arven (e. Cardento ue. Robin Z) och sen har bästa Elin låtit mig låna hennes fantastiska Rousseau, som troligen är den mest meriterade hästen på den här tävlingsplatsen :) Han bär runt på mig och hoppar små hinder, och aldrig har det känts så enkelt, och kanske så ROLIGT, som det är att tävla nu! Jag är helt enkelt bara så enormt tacksam över att få chansen att rida några klasser på honom, utvecklande till tusen! Om vi ska se till resultaten än sålänge så har jag ridit två 120 på honom, med ett nedslag i fas 2 båda dagarna. Jag som gjorde en tokmiss och svängde för tidigt igår, och idag vet jag inte riktigt vad som hände. Annars har jag varit relativt bra med tidsmässigt båda dagarna, känns helt galet att rida på tid när man nästan bara ridit unghästklasser de senaste åren :) Imorgon får jag rida 130, borde med hans rutin inte vara några som helst problem ;)



Film från dagens 120

Larven har också hoppat kalas! Igår kändes hon helt grym i 120, hoppade felfritt och var framförallt otroligt fin i sina framben! När alla delar är ihopkopplade kommer den bli galet bra!

120

Idag har hon debuterat 130, vilket hon gjorde på ett superfint sätt på vad som visade sig vara en riktigt tuff bana. Endast en av tretton unghästar, och tolv av över 70 (!) starter i avd. A var felfria. Tre bommar följde med ner, men det kändes ändå väldigt positivt :)

Nu måste jag sova, avslutar med ett par bilder på blivande stjärnan som vi har besökt idag. ´

I'm in love!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0