Utedag!

Har tillbringat största delen av dagen ute på vägarna här omkring med dom små pojkvännerna! :) I förmiddags red jag ut alldeles själv på både Sputnik och Eljest, dom var superduktiga och klev på överallt trots får, fölhagar osv. :) Så himla nyttigt för dom att få komma ut lite också nu när allt är tillräckligt "styr-och-broms-bart", dom tycker det är så himla roligt dessutom! 
Jag hann med att rida lite på Galax också innan lunch, han utvecklas för varje gång och kämpar på hela tiden. Fina hästen!

Efter lunch började jag och Alex med att longera Conquest som idag hade sadel på sig för andra gången. Förra gången hade han lite sadeltvång i början men lugnade sig efter en stund, idag var han i princip helt obrydd och travade snällt runt med stigbyglarna hängandes - Duktig kille!
Därefter trimmade jag Larven lite lätt, passade på att trimhoppa lite på banan som vi hoppade igår med hingstarna. Hon kändes helt okej, även om hon som vanligt efter att ha tagit det lugnt ett par dagar var lite stel och styv.
Avslutade eftermiddagen med att gå på promenad med Sammi och Starlight, tanken var att dom också skulle ridas ut, men eftersom att dom inte är fullt lika stabila som de andra två och klockan blev mer än vi räknat med, så blev det promenad för deras del :) 



Sammi och jag hade det mysigt värre på våran promenad! :) 


Sture ville inte vara riktigt lika mysig, han tyckte det var viktigare att hinna utforska allt synligt, och osynligt! ;) 

Avslutade eftermiddagen med att promenera en runda med W också, hon börjar bli löjligt överladdad nu tokfian! :) Tur att hon inte blir alltför vild utåt, då hade man nog fått hålla i manen :) 
Kvällen har tillbringats i ridhuset, har kikat på Elins träningar o snackat lite skit, lika trevligt som vanligt! :) 
Avslutar med en bild på mig och Elins urgulliga elev Julias B-ponny Lupin, jag fick ett plötsligt infall och blev bara tvungen o känna hur det kändes! 

Godnatt!
 

Kommentarer
Postat av: Kristin

Fin gul powni =)

2010-10-13 @ 22:55:58
URL: http://kristinxandersson.blogg.se/
Postat av: Maria Larsson

En sån trevlig blogg du har. Det är kul att läsa om mina uppfödningar. Jag är glad för stora Galax, att det går bra för honom, då kan jag fortsätta att hoppas på hans lika stora lillebror Odysseus. Lycka till med dom alla. Maria

2010-10-14 @ 00:33:12
URL: http://www.torpet.com
Postat av: malin

titta, du passar ju alldeles utmärkt på B-ponny! Dags att prova liten prickig ponny!!!!!

2010-10-14 @ 08:36:01
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Boende i herrgården

Linnan, den där bilden är inte okej..^^ det blir ett julkort av den!... ;D!

2010-10-14 @ 11:31:06
Postat av: Kärin

SAMMI! <3 Åh, bebis. Jag har hästabstinens så jag nästan dööör!

2010-10-14 @ 18:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0