tjugosjunde september

Idag har jag haft årtiondets huvudvärk efter helgens semifinaler för 4-åringar i Strömsholm. Sov sex timmar mellan fredag och lördag, upp kl 05 på lördagen och kom in kl 22 på kvällen efter att fyra av fem 4-åringar kvalat vidare till söndagens andra omgång. Fick sedan 4 timmars sömn innan jag gick ut i stallet kl 04 på söndagmorgon för att sedan komma in kl 20 på kvällen. Dagens huvudvärk var inte oväntad, behöver jag säga mer? ;)
Hur som helst! Sjukt bra helg på alla vis, finaste Daisy Chain VT kom 2a båda dagarna efter godkända hingsten Turmalin, helt galet bra!! :) Hoppade hem poängen 9 - 8,5 båda dagarna. Även Chakira placerade sig, hon som 6a, efter att ha hoppat fina 8-8 båda dagarna :) Båda dessa vidare till final i Flyinge! Woho! Får väl smöra lite och säga att Elin red galet bra också, som vanligt!
Jag startade Larven i en 120 på söndagen också, hon kändes superfin men hade tyvärr ett nerslag.

Idag har vi trots olika sorters värk i gänget hunnit med allt vi skulle och det innan klockan blev alldeles för mycket, grymt! :) Jag har ridit småhingstarna som har skött sig fint. Fick hålla lite i manen på ett par av dem, men dom är bara så himla fina så jag blir lite lycklig bara av att tänka på dom!! :)
Den som var närmast att ge mig markkänning idag var nog dock Wepzan som börjar få nerverna utanpå på våra skritturer efter 6 veckors vila och skrittandes. Hon behöver verkligen få komma igång och röra på sig lite mer snart..
På eftermiddan hämtade vi in 3-åriga valacken Galax VT (e. Quin ue. Carthago) samt 2-åriga hingsten Northern Conquest (e. Cassini II ue. Contender) från betet. Nu är det dax även för dom att börja jobba lite. 

NU: Sängen. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0