Elit 2012

Loviseholm kommer att delta i Elitallsvenskan 2012!! Hade en grym helg i Västervik, umgicks med dom bästa, träffade gamla klassisar från Flyinge m.m. På lördagen red jag först 3e omgången i div 1. Wepzan hoppade fint och var felfri, precis som resterande lagkompisar! Vi var ensamt felfritt lag och vann tredje raka segern, helt sjukt!! :)
Red sedan en 130 på kvällen, hade lite svaga förhoppningar om att två klasser på samma dag inte är en omöjlighet längre, men hade fel även denna gång. Red visserligen lite mot klockan och hon blev inte alls lika ojämn som hon varit tidigare, klarade svårigheterna galant men plockade med sig tre bommar på vägen. Känslan var dock mycket bättre, så jag var helt klart nöjd :)

På söndagen red jag bara en 130. Innan dess var det bl.a. 4e och sista omgången i div 1, lite stolpe ut denna gång och för dagen 4a (?), men totalt så vann Loviseholm div. 1 och är därmed kvalificerade för Elitallsvenskan 2012, känns hur coolt som helst!
Wepzan kändes helt fantastisk i sin klass, helt jämn och förutom en tabbe som jag gjorde så var det väldigt felfritt. :) Slutade precis utanför placering, känns som att nollorna sitter snart :)

Nu har vi haft ett par dagar hemma, imorrn drar hela gänget till Falun för tävlingar. Själv stannar jag hemma och sköter resterande hästar. Nästa tävling för W blir i Norrköping nästa helg under deras stora tävlingar. Om allt går som det ska så ska hon gå Stora nationella rundan (135, 140, 130/140).
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0