Hoppning på schemat

Idag har vi haft hoppning hela dagen lång här på Loviseholm! Dagens övning bestod av nga olika linjer som sattes ihop till en ganska knepig bana med lite knepiga avstånd, det var inte läge för att sitta och sova!
Har fixat en extremt snabb och dålig skiss över det vi hoppade:

Lite svårt att se, har lyckats klippa bort lite hinder o sånt ser jag. Men det får duga! Överlag så kom hinderna väldigt fort, det var medvetet lite orytmiskt byggt. Elin har lyckats som vanligt, supernyttigt!

I förmiddags hoppade jag Querida, Galax, Eljest och Daisy. Querida (sto f.07 e.Quidam's Rubin-Linaro) har inte hoppat på ganska länge nu pga sin sårskada, men hon har verkligen mognat under vilan och kändes väldigt klar över sin uppgift! Hoppade helt fantastiskt precis som vanligt, det är inte varje dag man blir hoppad ur sadeln språng efter språng på typ 50 cm.....
Galax (valack f.07 e. Quin-Carthago) kändes också han väldigt bra. Där är det nog mest jag som haft lite problem på slutet, har inte lyckats få till tekniken för att rida honom då han trots sin storlek (är nog uppe i 180cm nu..) är så himla känslig samtidigt som han vissa stunder verkligen känns som sina 180cm. Blir en svår ekvation för min hjärna ibland, men idag kändes det som att jag börjar hitta tillbaka igen :)
Eljest (hingst f. 07 e. Escudo-Calypso) var helt grym idag! :) Hoppade avspänt och väl, och kändes väldigt enkel att rida! :)
Daisy (sto f. 05 e. Diamant de Semilly-Laptop) hoppade också hon väldigt väl, är väl inte helt i toppform för tillfället och blir lite svår att reglera mellan varven, men är ju "normalt sett" en häst med väldigt hög ridbarhet (poängen 9,5 som 4-åring). Blev bättre och bättre, jag får tänka på att inte höja handen när jag bromsar, väldigt sällan det funkar... ;)

Blev en sen lunch, började därefter med att hoppa Sputnik (hingst f. 07 e. Manhattan-Laptop), var länge sen jag hoppade honom nu och det var väldigt roligt :) Han hoppade riktigt fint, blir lite vinglig och släpper ryggen ibland vilket går ut över sprången, men när jag lyckades hålla honom inom ramen så var det bara att hålla i sig :)
Sedan var det Sammis (hingst f.07 e. Stalypso ue. Escudo) tur, han som nästan varit, och ibland fortfarande är, överkänslig i munnen, blev idag nästan stark stundtals. Känns ändå positivt, det börjar gå att sätta honom lite mer i arbete och kräva lite mer utan att han blir spänd och stressad. Hoppade också han väldigt fint mellan varven.
Avslutade med att hoppa W nu på kvällen. "Gamla Bettan" var ngt överladdad och lycklig idag, hoppade runt som en liten hetsboll, precis som när hon var unghäst.. Blir lite svårt att reglera lagom, men jag klagar inte.. Så länge hon är glad och fräsch så får hon var lite vild :) Numera krävs det också lite riktigt hinder för att hon ska koncentrera sig, annars lattjar hon mest bara runt och tycker att livet leker! :)

Nu blev det en jättelång summering av den här dagen! Imorrn har vi det lite lugnare med en del hästar som ska ridas ut och så, känns som att det är läge för lite fix i stallet och kanske lite frisering av hästar..!
Nu ska jag sova :)
Natti!

Kommentarer
Postat av: Elin

Härligt med dessa uppdateringar, go on!

2011-05-04 @ 10:40:40
URL: http://elinbjorklund.bloggagratis.se
Postat av: Ingrid

Hej :) kul att höra att det flyter på, någon tävling i sikte för Eljest ännu... ;)

krama honom från mig!

2011-05-04 @ 12:44:28
URL: http://www.northernjumping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0