Mardrömsnatt

Har haft en natt som jag verkligen hoppas att jag slipper uppleva igen. Hästen som jag kanske älskar mer än mina egna hästar fick akut kolik igårkväll, vi hade varit i Kumla och tränat men fick i princip bara lasta om hemma för att åka till Strömsholm.. Jag åkte bak i lastbilen med Sammi, och lyckades på något sätt hålla honom ståendes hela vägen. Kom in snabbt och konstaterade ganska snart att enda alternativet för att han skulle ha en chans att överleva var buköppning. Tack och lov så har han överlevt operationen, hade vi varit en timme senare hade han dött... Hoppas att han slipper komplikationer på det här nu. Så sjukt jobbigt att se någon ha så ont som han hade, nu är han i alla fall i trygga händer, även om jag såklart hoppas att han får komma hem snart..

Hjärtat <3

Vi var hemma framåt 04 imorse, och med tanke på spänningen kring hur operationen skulle gå så fick jag nog inte ens en timmes sömn sammanlagt innan jag gick ut i stallet igen.
Har inte fått jättemycket nytta gjort idag, tankarna snurrar på andra håll helt klart. :( Skrittade ut en runda på W nu på kvällen, mys :)

Imorrn åker vi till Västervik, i helgen är det div 1-final. Får försöka tagga till lite inför det..
Natti

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch så hemskt! Det är läskigt när det händer... Hoppas verkligen att han håller sig frisk efter detta!

2011-05-12 @ 22:42:56
Postat av: Kristin

Åh fy vilken mardröm!! Hoppas han blir helt bra nu!

2011-05-12 @ 23:37:05
URL: http://kristinxandersson.blogg.se/
Postat av: emma jonsson

ni hade tur ni som kunde rädda en solstråle, min fick tyvärr åka till himelen han :(

2011-05-23 @ 23:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0