Bra avslut på en bra vecka

Uppe tidigt imorse och fixade stallet innan jag begav mig mot Nykyrka tillsammans med Anita och Anna. Positivt överraskad av en trevlig anläggning som nådde toppen när jag insåg att Sara Brink byggde banorna. Grymt, älskar att rida på hennes banor, alltid välbyggt och lagom utslagsgivande.
Calippo hoppade superfint även denna helg. Inledde med att vara felfri i sin andra 110 och debuterade sedan 120 med ett skitnedslag som jag får ta på mig, 2an till 3an var en distans oxer-räcke med 4 jämna galoppsprång. Jag har med honom hittills alltid kunnat fortsätta framåt på distanserna då han stått ifrån lite själv, men nu kom jag så bra in på oxern och när han inte stod ifrån räcket efter och jag inte använde lillhjärnan och bromsade tillräckligt snabbt så blev det lite väl tajt helt enkelt. Inget att säga om, hästen är grym, kan bli roligt nästa vecka på Youngsters :)
 
Var hemma i vettig tid och har trimmat Skurt och pysslat lite i stallet och med hästarna under eftermiddan. Dom andra kusarna hade planerad vilodag, på't igen imorgon bara :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0