Fredag

Dålig bloggning som vanligt, är dom flesta kvällar så trött när jag kommer in att jag tänker "bloggar imorgon istället", problemet är ju bara att jag tänker likadant varje kväll.. :) I övrigt rullar det på rätt fint, har lite framtidsångest mellan varven men sånt går över, och det mesta löser sig med tiden. Det är bara det att tiden springer alldeles för fort och det börjar bli dags att få lite kontroll över livet snart igen.
Hästarna går hur som helst fint :) Har ridit hela "mitt" gäng idag och sedan hoppat Calippo på kvällen. Alla har varit bra, imorgon ska jag gå igenom hela gänget igen och sen får några ta det lite lugnare på söndag när jag åker en sväng till Nykyrka för att rida ett par klasser på Calippo.
 
Sammi hoppade för Arnold i onsdags, blandade som vanligt hej vilt på träning när han ägnar hälften av tiden åt att hålla koll på varenda möjliga kuse som skulle kunna anfalla, men känns ändå nånstans fortsatt väldigt fin, han ger rätt häftig känsla dom språng han får till det. :) Idag har vi ägnat oss åt att skritta i skogen, mys på hög nivå, så himla skönt att ha honom så pass "i balans" som det känns som att han är nu, blir som en annan, mycket trevligare, häst.
Elin tillbringar helgen i Tierp med några kvalande unghästar, jag skippade den tävlingen i år eftersom att den ligger så tajt med youngsters och plånboken helt enkelt inte tillåter mer just nu, kanske lika bra eftersom att förra årets tävling i Tierp garanterat var 2012 års mest misslyckade tävling på alla plan. Jag red dåligt, hästen var visserligen grym som så många andra tävlingar, det var värdelöst utanför tävlingsbanan eftersom att jag sattes i situationer som ingen vill hamna i osv. Visserligen redde det ut sig mot slutet av helgen, jag umgicks med trevliga människor också och red rätt bra i sista klassen om jag inte minns helt fel, men det var ingen helg att minnas om man säger så.
 
Nu ska jag snart sova igen, dagarna går för fort.
Natti!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Finaste Sammi, nu siktar vi mot nästa vecka och lägger förra årets tävling i Tierp långt bakom oss. Kram

2013-08-17 @ 11:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0