full fart på loviseholm

Det rullar på här på gården :) Vi mockar, fodrar, fyller vatten, släpper ut o in hästar och framförallt så rids det som vanligt på en himlarns massa fina kusar :)) Igår var Arnold här och hade träning på eftermiddan som vanligt, Sammi var duktig och avslutade med att göra ett par lyror som gav mig lite extra hopp om framtiden, kan han lära sig att använda kroppen så i varje språng så blir han grym tids nog :)
Maneten var väldigt mycket jämnare i sin hoppning motför förra veckan och bjöd också på fina språng, hon påminner enormt mycket om min första häst Spader Dam i både utseende, sätt, ridmässigt och i sin hoppning. Roligt!
Idag har många varit bra men 4-åriga Corum (e. Cornet Obolensky) kanske bäst, hoppade både fint och snällt, känns som att det närmar sig tävlingsdebut för hans del. :)

Nu ska jag snart sova några timmar, man blir lite extra trött av att springa in och ut på nätterna, nu får Fina snart trycka ut sin fölunge så att jag får sova på nätterna igen ;)
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0