Love Life

Hade lätt blandade resultat igår i Kumla. Båda hästarna var grymma, Sammi inledde rätt stabilt men när sedan piloten fick halva Sahara i ögonen och prickade ett hinder typ 4m för stort så var liksom den dagen förstörd. Japp, jag var fantastiskt grinig och besviken på mig själv större delen av dagen igår. Funderade ännu en gång på att sätta mig i kassan på Ica och rida sammi i skogen på kvällarna, men den dagen den sorgen. Maneten avslutade i alla fall med att vara rätt grym och hoppade felfritt sånär som på sista hindret i vår första 130 :)

Idag har jag hur som helst tillbringat större delen av dagen på hästryggen igen, hunnit med alla kusar ordentligt och fick dessutom en motivationsboost som hette duga efter att ha varit iväg med Daimen på hans första lilla resa. Det är en stjärna till häst, han var fantastiskt duktig och har dessutom aldrig känts finare :) 3-åringen är mest ridbar av alla "mina" hästar, sjukt. :)) Kom hem och trimmade minst sagt glatt ett gäng till, fick grym hjälp med Corum som jag haft lite svårt att rida med rätt teknik, blev otroligt mycket bättre så verkar finnas hopp för att jag ska lyckas reda ut det med.

Blir så glad när jag tänker på alla fina hästar jag har förmånen att få rida, att ha både Sammi (e. Stalypso), Skurt (e. Corlensky G) och Maneten (e. Manhattan) som är 6 år i år och som alla snart är stadiga i 130, att ha flera fina 4-åringar och 5åriga fölston (efter bl.a. Cornet Obolensky, Quidam de Revel, Zavall, Stakkato och Tornesch), att ha en grymt fin 3-åring (e. Diamant de Revel) som jag bara längtar tills nästa år när han är 4, att sedan se min första egna uppfödning som ser ut precis som jag hoppats springa runt i hagen, och att dessutom inse att hans fina mamma Finepix VT (f.08 e. Quidam de Revel-Contendro I) om ett år också är med ute på tävlingarna om allt går som det ska :) Japp, jag har det egentligen alldeles för bra!
Nu måste jag nog sova, Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0