Breeders 2014 och lite till

Precis hemkommen efter nästan en vecka i Skåne. Som vanligt fantastiskt trevligt och har hunnit träffa mycket människor som jag annars inte träffar så ofta. 
Tävlingsmässigt inledde vi lite skakigt, Daimen blev lite spänd och efter ett tidigt missförstånd blev det inte bättre. Inget att hänga upp sig på, han hade bara ett nedslag men blev springig och ojämn precis som han varit en stor del av året. Igår fick han hoppa tröstklass och hade landat i miljön. Kändes jättefin, hoppade avspänt och visade upp sin fina ridbarhet som han i grund och botten besitter. :) 
Kan inte annat än vara otroligt glad över denna häst, han har bara gjort en klass med mer än 4 fel i år, varit i final i Champion of the Youngsters, fått dubbeldiplom på Kvalitetsbedömningen med 9-10 i
hoppning och var placerad i Semifinalen på Strömsholm. Nu väntar lite välförtjänt vila innan vi tränar vidare inför säsongen 2015 :)
 
Något annat som jag är glad över är att jag köpt in mig i en del av Willja. Hon är f. 2011 och e. Cardento-Tornesch-Indoctro. Hennes mormor Virtual Dancer tävlades framgångsrikt av Stina Lillje innan hon såldes till USA. Det känns otroligt roligt att få fortsätta följa denna hästen framöver :) 
 
Nu ska jag sova, kommande vecka känns på förhand fullspäckad och avslutas med lokal tävling med ett par unghästar. :)
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0