FULL RULLE

..Är det i Skåneland! Och jag gillar´t! =) Trivs verkligen superbra och vi har så attans roligt här på Gustafslund där jag bor. Förra veckan förlöpte med skola och hästar här hemma. I lördags var jag och Anna på kvalitets med hennes häst Camina som lyckades hoppa hem ett diplom med poängen 8-9, och hon är nu kvalad till semifinalen =)
I söndags red vi först ut en sväng på hästarna på skolan och sen fick Moa för sig att vi minsann skulle ha fika eftersom att jag passade på att fylla år, så sen fikade vi en massa och mina gulliga hippologkompisar som bor här uppe på övervåningen hade köpt världens största godispåse och ridstrumpor åt mig =D Tack allihopa!

Idag har vi börjat på en ny vecka, som för min och Moas del innebär morgon- och lunchstalltjänst enda fram till fredag, vilket i sin tur innebär uppstigning mellan 05.30-06.00 varje dag. Mindre mysigt men sånt är livet och jag tänker inte klaga. Idag har jag ridit två pass för Jens, först med Estelle som skötte sig mycket bra. Börjar få lite ordning på henne nu och vi kompar rätt bra ihop =) Sen fick W vara med i privathästgruppen som har startat på eftermiddan med ett gäng andra UP-privathästar. Hon har inte gjort så mycket sedan hon fick sin hovböld, men ser alltså helt bra ut nu och kändes ok igår när jag skuttade lite. Skötte sig riktigt bra idag med tanke på omständigheterna, världens finaste häst! <3 Sen att piloten skötte sig under all kritik stundtals är en annan sak, men så är det ibland och snart har vi hittat tillbaka i gammal god form, förhoppningsvis lagom till BT =) Dagens övningar bestod mest av lydnads- och lösgörande övningar. Nyttigt till tusen!

Nu är det dax att bege sig mot kudden, uppstigning halv 6 imorrn..
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: måsse

linnsan <3 moisen

2009-08-31 @ 23:14:46
Postat av: malin

jag villllllllllllllllllllllllll ocksååååååååååååååååååå riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiida föööööööööööööööööööööör jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeens!!!!!

2009-09-01 @ 13:53:19
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0