HOPPNING PÅ SCHEMAT!

Yes, igår var det hoppning som gällde för dom små pållarna. Men först så ägnade jag hela dan åt att tvätta schabrak (och sova..suck, hela dan försvinner ju när man kliver upp kl 12..), hann iaf med nga tvättar och håller med med resten nu.
Barbro följde med till Johanssons paddock, 5½-an fick det bli igår. Royal var först ut, första gången jag hoppade honom och det var en positiv överraskning! Nog för att jag hade på känn att det där är en riktigt bra häst, men han är nog bättre än så till o med. Gav en ruskigt fin känsla i språnget, sen behöver han såklart mer rutin men det blir nog bra.

Wepzan fick hoppa 5½-an hon med, och hon kändes mer än bra. Visserligen började vi med ett smärre världskrig, men sen var vi kompisar och då gick det ju alldeles utmärkt. Hon behöver verkligen få en polare i hagen igen så att hon har ngn att ödsla lite energi på istället för att bråka med mig =) Hoppade upp henne rätt rejält även igår, och hon har nog aldrig hoppat så bra! Rak och fin i sprången sålänge jag gjorde som Gabban säger, så småningom sitter nog sprången rakt även utan min "hjälp"! Hög o fin i sprången, och hoppade igenom klockrent. Mycket bra, mycket bra! Fortsätter hon att utvecklas såhär i höst så blir BT en trevlig historia, även om det såklart gäller att ha lite tur när det väl kommer till kritan =)

Ikväll ska jag bara rida W en sväng, och så måste jag börja packa lite i stallet. Dagen D närmar sig med stormsteg!!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0