SKÅNERAPPORT

Yes! Nu var det nga dagar sedan igen. Allt rullar på här i Skåne, jag trivs som fisken i vattnet och nu är både stallet och huset nästan fullt! =) Hästarna har skött sig bra i veckan. W har fått trimma en del eftersom att jag inte kunna lämna L ensam, och L själv har jag ridit två gånger än sålänge, och det går rätt bra med tanke på att hon vilat i 5 veckor.
Igår och idag har W tävlat. Igår gick hon en 130 där hon kändes rätt så fin, fick med sig både a- och b-hindret i andra kombinationen pga att hon tittade till lite, men annars hade hon en del riktigt fina språng. Idag var jag lite osäker på att starta henne alls då hon var liiiiiiite fylld i ett bakben imorse, men vi linade och hon såg helt ok ut vilket gjorde att hon fick följa med ändå. Kändes ok på framhoppningen och hoppade riktigt fint på oxern, lite sämre på räcket men tänkte inte så hemskt mycket mer på det.. Inne på banan blev det dock helt pannkaka och hon var inte alls sig själv. Ville inte kliva av och la in extra galoppsprång eller tog i för kung o fosterland, och på 4an tog det tvärstopp och jag hamnade på marken.. Besök hos tävlingsveterinären och då var hon markant halt på benet, sedan stog vi stilla o väntade på en hovslagare i typ 20min och därefter hade jag en blockhalt häst..! Och när hovis lyfte upp hoven så har lilla W en  hovböld som har spruckit av sig själv bara under dom 20 minuterna vi stått o väntat.. Inte konstigt att hon inte ville hoppa, men shit vad fort det kan gå :S
 
Så nu blir det nga dagars skritt o vila och sen hoppas vi att hon ska vara helt okej igen så får vi testa att hoppa henne lite igen om nån vecka. Skönt iaf att det "bara" var en hovböld.

Nu: lite mer slappande och sen ut i stallet o fixa + rida L lite. Ikväll blir det lite fest hos nga kompisar utanför Lomma troligen! =)
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0