ATT LEVA I NORRLAND

Hm, börjar bli mkt klagomål på det här med Norrland nu.. Antingen så skyller vi på att det är is överallt, eller så är det för kallt och för mycket snö. Inte lätt helt enkelt! Just nu är det på tok för kallt och dessutom för mycket snö, eller ja.. Snön kan jag ta - Men kylan! -16 grader nu på kvällen är faktiskt inte roligt nånstans, även om det kunde ha varit mycket värre.
Men det finns ju alltid dom som har det värre! Börjar tro att jag lever på istiden eller nåt, och det verkade även det här stackars djuret tro som idag i sin jakt på mat besökte oss. Lite för nära vägen för min smak, jag klarar mig bra utan platta rådjur utanför fönstret.


För övrigt så är mina fyrbenta vänner väldigt på ladden, igår red jag ut på W en sväng och det är bara att hålla i sig. Hon har verkligen inte koll på nånting den hästen, hamnar hon i en snödriva så gör hon.. Huvudsaken är ju att man kommer undan alla monster (som mycket väl kan vara en annan snödriva på andra sidan vägen..) som gärna skulle äta små hästar som henne.
L plågade jag lite i paddocken igår.. Sisådär 40cm pudersnö att pulsa i är finfin styrketräning vill jag lova, han gick riktigt bra faktiskt.
Idag har jag bara ridit L, och det var full rulle. Joggade en kortis och han var pigg och glad som vanligt! Intresseklubben antecknar får jag hoppas ;)

Sitter här och skjuter upp pluggandet just nu.. Ska göra ett psykologiprov på torsdag och sen ska vi visst ha ett tal på svenskan på måndag. Himla kul, eftersom att jag älskar att ha tal.. Not! Men det får bli ett senare problem helt klart, först ska jag överleva psykologiprovet..
Nåt annat som är lite jobbigt är att jag börjar få sjukt ont i mina knän.. "19 år och ledproblem" som jag så fint uttryckte det för mammsen, som såklart bara säger "jaha, vad jobbigt". Här blir man härdad minsann ;P Skämt åsido, men W är nog en bidragande orsak till de där tyvärr med allt sitt kastande och studsande. Undrar om man kan få lite tuppkam och kortison, och sen är allt bra igen? :P
Men som klokt folk säger så "Allt som inte dödar härdar", och inte fasen är det nån som har dött av lite knäont.

Nu ska jag göra nåt vettigare än att berätta om alla mina problem, imorrn ska jag hoppa W lite på klubben.. 4 av 5  toasters till henne!


Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Malin

jag är sååå glad att jag INTE bor i Norlland, hihi



du kanske skulle ta och skaffa BoT-knäskydd:D

2009-02-10 @ 22:07:49
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Sofia

Emma hade problem med sina knän efter salomåkandet som 10-11 åring =/ Ridning och slalom är två sporter som tär på knäna =(

2009-02-10 @ 23:10:32
URL: http://sofiaklint89.blogspot.com
Postat av: Kristin

Jag hänger på Malin, knäskydd kanske inte vore fel, sedan finns det ju extra billiga knäskydd som kallas enkla lindor ;).

2009-02-11 @ 08:08:59
URL: http://kristinxandersson.blogg.se/
Postat av: Alix

Vilken blir första tävlingen? :) sfrk?

2009-02-11 @ 19:39:42
URL: http://purpleshoee.blogg.se/
Postat av: måsse

norrland är <3

2009-02-11 @ 21:49:18
Postat av: Sara

Du ska ju ha Bow Balance såklart.

Perfekta stigbyglar om man har ont i knäna.

2009-02-12 @ 09:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0