SOOOOOOOL

Jösses vilket fint väder det blev idag! Tog 12-bussen till stallet, fixade klart med mockning o sådära innan jag red båda pållarna. Sjukt varmt o skönt i solen där mitt på dan, vårkänslor liksom!
Båda pållarna fick gå borta i Johanssons paddock idag. Först plågade jag W nästan 50min där borta, hon gick helt okej. Jobbade på ganska bra i traven stundtals, men blir lite väl tänd och spänd, fast det är ju inte så ovanligt.... Bara att ta henne för den hon är som sagt. Galoppen var okej korta stunder.. Däremellan for hon åt alla håll, tokhäst. Men bäst är hon oavsett, prinsessan!



Leffe gick rätt bra han också, blev lite totalstopp i hjärnan bara när han hade fått flytta rätt mkt för skänkeln. Men han gör sitt bästa iaf. Dagens prestation gjorde han också när han jagade bort en älg från stigen. Men han kan allvarligt talat inte fatta vad det är för nåt.. Sisådär 7-10m ifrån den kom han innan den bestämde sig för att gå från stigen, och då kliver lille Leif bara vidare som att ingenting har hänt. Wepzan hade för de första inte fortsatt gå när den upptäcktes på sisådär 50meters avstånd, och för de andra hade hon genast bestämt sig för att ta till flykten och springa hem. =P Men jag säger då de, Leffe är en COOL KILLE!

Imorrn är det skola igen, jippi! Som jag har längtat idag alltså. Försöker få tag på Sofie i klassen nu som genast borde ringa mig om hon läser det här. We have some problems! Men det löser sig som allting annat. Tror det är NK, Psykologi och ekonomi på schemat imorrn för den som vill veta (eller kanske byta?). Börjar 12 vilket är nice, men slutar 16.20.. Mindre nice helt klart.

Nej nu ska jag avsluta de här, kan bli mer döprat annars. Intresseklubben antecknar.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0