Träning m.m!

Lite sovmorgon blev de imorse, vaknade vid halv 10-tiden och insåg att vädret plötsligt slagit om och att termometern stog på -15 grader... Myyyyyyyyys, eller nåt. Strålande sol och sådär iaf, så egentligen klagar jag inte.
Lite frulle och sen åkte jag direkt till stallet för att byta täcke på hästarna, passade på att rida W och fixa klart allt annat också.
W gick iaf kanonbra, hon känns så fruktansvärt fin nu =D Mycket bus blir det också, men det är sånt man får ta. Och huvudsaken är ju att man är sig själv, och det är defintivt W i alla lägen iaf ;)


Hem en sväng och fick i mig lite mat innan det var dax för att åka på Björneträning med Leffe. Han överraskade nog både mig och mamma ganska rejält idag faktiskt! Positiv som alltid, men klarade också de svåra övningarna bra och hoppade riktigt bra vissa språng. Första gången som jag känner att han faktiskt hoppar och inte vara kliver, och han gav en väldigt positiv känsla! A och O genomgående under träningen var att hästarna skulle svara både fram och tillbaka, det var bl.a. en linje med 5st studsar ---> ca 18m fram till en oxer, där vi skulle rida på 5 galoppsprång. Kanske inte världssvårt på en rutinerad och stark häst, men att Leffe med sin monstergalopp skulle fixa det så bra var en positiv överraskning. Sen var det också ett räcke på diagonalen och 18m fram till studsarna på böjt spår, även här skulle det vara 5 galoppsprång och även om det blev trångt så gick det. Vilken liten (stor!) kämpe han är! =)

Nu är jag sjukt trött! Börjar tidigt imorrn dessutom, känns allt annat än bra! :S Men det är bara att masa sig upp antar jag. God natt!


Kommentarer
Postat av: Malin

jag är väldigt glad att jag inte bor i Norrland...brr:P

Härligt att träningen gick så himla bra:D

2009-02-02 @ 00:04:01
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Alix

Jag kommer och tittar på er jag! :D Lite ögongodis på en torsdag liksom!

2009-02-03 @ 19:53:03
URL: http://purpleshoee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0