Dagen

Trist rubrik idag, men det har inte varit nån speciellt spännande dag heller. Hade visst bara en lektion på skolan, fick jag veta precis innan den andra skulle börja.. Så det var bara att ta bussen och åka hem! Var hemma strax efter 13, blev lite dator och sådära några timmar innan pappa kom hem så att jag kunde ta bilen till stallet lagom vid 16.30-tiden. Och jag säger då det, shit vad jag är duktig på att köra bil! ;) Hahaha.. Men idag lyckades jag faktiskt backa upp från vår avfart på första försöket, och det är inte att säga lite om jag får säga det själv =D Höhö.

Båda hästarna fick sig en omgång idag också. Har nästan tagit igen några missade timmar i sadeln från helgen bara under de tre senaste dagarna. Både W och L har gått tre dagar nu, så nu är allt på det normala igen, eller nåt. Red samma runda på dem idag som igår, L var ganska fin stundtals men satt inte alls ihop i galoppen och då är han stoooooooor att rida... Eller så är jag för liten, det beror på hur man ser det. Men han jobbade på bra i traven iaf!
W gick kanonbra! =D Stjärnhästen alltså, vad hade jag varit utan henne?! Idag fick hon gå på sitt favvobett igen, så hon var mycket nöjd kan jag lova. Kändes kalasfin rakt igenom, finns inte mycket mer att säga, eller jo.. Hon var lika tittig som vanligt, och höll dessutom på att bli överkörd när hon plötsligt blev livrädd för en skylt precis när det kom en bil.. Men det är sånt som händer när man är en prinsessa och tror att man äger världen. Hon gick inte så mycket idag heller, ska in till färsta och ta några skutt imorrn tror jag (första på över 14 veckor!), så det kan bli spännande!
Även att hon hade gått i mittenhagen idag igen när Barbro kom hem vid lunch, så då fick hon gå kvar! :P Tydligen var övertråden sönder på ett ställe, men nu är det åtgärdat så imorrn kanske hon håller sig där hon ska, men man vet aldrig med W.

Imorrn är det bara Vårshow på skolan som gäller! =D Ska bli hur nice som helst, dom brukar vara så himla duktiga! Slutar förmodligen runt halv 12 skulle jag tro, då blir det hem och göra nån nytta kanske?
Hare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0