Fullt upp..

Hund-Skola-Stall-Jobb, där har ni min dag. Vart tar tiden vägen egentligen?! Upp 7 imorse för att gå ut med hunden, inte självvalt direkt men det gjorde iaf att mamma skjutsade pappa till flyget och på så vis blev en bil kvar hemma åt mig vilket var guld värt idag för att min dag skulle gå ihop.
Skola mellan 10-11.30, vi hade ett FN-möte om Israel/Palestina-konflikten. Ungefär lika roligt som det låter, men vår lärare (dagisfrökennivå..) levde sig in i eländet iaf och körde säkerhetskontroll och grejer innan vi fick komma in i klassrummet. Visst, kanske hade varit kul när man gick på lågstadiet.. Men hallå, vi går sista året på gymnasiet och vill helst slippa leka "mamma-pappa-barn"- lekar! Jag skulle vara en ledare för Likudpartiet, har gjort några tappra försök att hitta nån vettig fakta över de där men inte lyckats speciellt bra, så det gick väl som de gick.

Kom hem vid 12.20 kanske, åt lite lunch och försökte återfå lite värme i kroppen innan jag bilade iväg till stallet. Full fart liksom.. Glad att jag lever för övrigt, mina hästar är stortokiga! =P
Leffe var laddad värre redan på stallgången.. Visst, han har inte varit själv inne på länge.. Men lite överdrivet med överskottsenergi eller? Att ta sig upp var nästa problem.. Haha, han är visserligen charmig, och hade han varit lite mindre hade man väl kunnat rycka på axlarna kanske.. Men han hoppade runt mig och pallen, pep och tjöt som om han lekte i hagen ungefär.. Haha. Trodde han skulle dänga av mig när jag till slut fick foten i stigbygeln, men jag hann upp och sen bar det iväg! =P Laddad som tusan men han gör ju inget dumt, så det är lugnt.. Fick gå tre intervaller på rakbanan när jag travat en sväng, verkade ganska oberörd av det faktiskt - Märks verkligen att hans kondis börjar bli bra nu.
Wepzan laddade på ganska bra hon med, dock efter att jag kommit upp.. Tokfia! Men livet leker, och det är huvudsaken. Hon placerade mig inte i nån trädtopp iaf, och det tackar vi för.

Var hemma från stallet vid 16. Lite käk, en dusch och sedan vidare till jobbet. Gick rätt bra idag måste jag säga, förutom en snubbe som jag allvarligt trodde skulle ta knytnäven och dra till mig. Hann tänka ungefär att "hoppas det finns försäkring för sånt här"............... Tur att dom flesta är trevliga iaf! 
Slutade redan 20, skönt att komma hem i tid faktiskt. Nu ska jag äta godis, sega framför datorn och prata med trevligt folk ikväll. Imorrn är det jobb 9-18 som gäller, sen ska jag försöka hinna rida Leffe så att han är lugn o snäll på Björneträningen på söndag!

Hare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0