Träning

Orkade verkligen inte skriva igår.. Kom hem 22, och tro inte att det var slut för dagen där - Nej så for jag kommit innanför dörren så blev det KOLSVART i hela huset. Okej, jag gillar snö.. Men kanske inte så mycket på samma gång så att elen försvinner? Jaja, fick ju iaf anledning att sätta mig och läsa lite inför svenskaprovet som jag haft idag (gick f.ö skitdåligt, men det kan ju inte gå bra jämt..), så läste på nga papper i närmare en timme, utan att veta vad jag hade läst, innan strömmen kom tillbaka. Lite mycket att fundera på kanske när man inte får in några stackars rader i huvudet på en hel timme... Men just nu är det mycket att fundera på, väldigt mycket...

Åter till gårdagens träning! Gaby var på besök på klubben, mycket mycket uppskattat av mig. Me love Gaby liksom! Ponnyn jag red gick såhär i efterhand väldigt bra. Han började med att busa och bralla samt stå på bakbenen med jämna mellanrum de första 30min, men när han coolat ner sig lite så kändes han grymt fin på backen faktiskt. Sedan låste det sig helt för honom när första övningen kanske blev aningens för svår, men vi fick igenom det på slutet och då hoppade han runt på några små hinder riktigt bra.
Hann hem om och hämtade häst sedan, fick i mig lite käk i farten och vidare mot färsta igen. Leffe gick riktigt, riktigt bra igår! Han kändes verkligen kanonfin, och kämpade på för glatta livet! =) Red först en övning med två små hinder/cavaletti med 17m, där vi skulle kunna korta och länga galoppen. Ja jag behövde inte korta så mycket, fick jobba rätt bra för att få in 5 med Leffes långa ben, men han tar verkligen träning på ett otroligt positivt sätt. Att få honom att förstå att man faktiskt kan stanna mellan två hinder var ju rena barnleken mot att säga till Wepzan att göra detsamma.. Enligt henne är hinder till för att hoppas, och fort ska det gå! 
Leffe hoppade sedan en liten "bana" med relaterade avstånd, kombination och nån grind som han inte sett innan utan problem, kändes ovanligt ridbar och fin på hinder- KUL!

Idag har jag bara haft en lektion. Trodde att jag skulle ha två, men icke. Hann ner på körskolan och pluggade lite teori där innan jag började iaf, så slapp gå dit nu på eftermiddan. Har precis kommit hem, ska fortsätta med teorin nu och ikväll blir det stallet. Idag är det Wepzans tur att motionera igen, känner att hon blir lite åsidosatt den här veckan.. Men det ska nog ordna sig det med. 
Hare!  

Kommentarer
Postat av: måsse

leif <3<3<3<3<3

2009-01-21 @ 15:58:36
Postat av: Malin

låter som att L börjar förstå det här med hoppning:D

2009-01-21 @ 17:14:26
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0