STUDENTEN M.M

I torsdags var det dagen med stor D. STUDENTEN. Champagnefrukost i busbacken vid 06-tiden och sedan vidare till skolan för Guldtrofén mellan 8.30-11. Vid 15-tiden small det och vi for ut på lille trappan som galningar, FY FAN VAD VI ÄR BRA! Och nu är det slut. Känns bra, jävligt bra. Men trist också, kommer sakna alla classmates, ni är grymma!
Festen fortsatte lite halvlugnt hemma sen nga timmar innan det blev ännu en sväng till stan för att ha lite förfest hos Lisa. Där gick det vilt till, men kul hade vi! Vidare ut till studentfest vid 23-tiden och det blev en kväll att minnas iaf! =) Askalas på flera punkter liksom, men jag minns iaf allt (tror jag), och det är väl huvudsaken. Tack allihopa för kanonkväll! =D=D

Fredagen blev väldigt lugn, vissa skulle ju upp och tävla lördagmorgon... Var på brorsans avslutning och sen trimmade jag L en stund. W hade tappat en sko så hon fick vila.. Icke bra! Tur att hovis offrade sig och åkte ut en fredagkväll, tack för det!
Tre timmars sömn (tack vare att ngn märklig typ ringde och väckte mig för att sedan prata i typ 30min?!;P) innan det var dax att kliva upp och åka till Östersund. Tävlade förutom W även en kompis häst. Den var felfri i 110n och precis utanför placering för att sedan debutera 120 med två nedslag. Riktigt bra då det var väldigt kuperad gräsbana som sög en del, man kände sig nästan som en fälttävlansryttare stundtals för det gick upp o ner hela tiden! Det regnade dessutom oavbrutet hela meetinget så det sög nog en del redan på lördagen...
W var trots att jag trimmade henne på morgonen när vi kom fram väldigt, väldigt pigg... Så det blev en hel del bus, men hon gjorde ändå en bra runda i 130 med ett nedslag på en oxer i nedförsbacke på en väldigt lång anridning från ett räcke. Blev lite stark och hamnade lite för nära inpå. Sånt som händer, lite för ofta kanske med en sån häst som vill lite "för" mycket.. Det blir nog bra om nåt år när styrkan sitter och hon kanske kan ta lite mer tid på sig =)

Dagen har varit lugn. Regnet har bokstavligen ÖST ner hela dagen, så jag inledde med en sväng på Birsta och avslutar här. Har hunnit med stallet en sväng också. Trimmade L lite idag också och han var piggelin!
Nu ska jag snart sova! =) 
Tjingeling!


 

Kommentarer
Postat av: Johanna & Electra

GRATTIS LINN!! visst är det roligt?! :D

2009-06-15 @ 22:05:20
URL: http://grundberg.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0