MYCKET HAR HÄNT!

Nu var det alldeles för länge sen.. igen! Skärpning på det. Väldigt mycket har hänt i alla fall. Breedersveckan blir ännu ett minne för livet med grymma tävlingar, grymma fester och grymma människor! :D Wepzan gick första rundan med två nedslag, lite spänd men kändes i övrigt grymt bra. Andra dagen var hon istället lite trött i höger bak men kämpade på bra och kom runt med ett nedslag, även om hoppningen inte var lika imponerande som första dagen. Banorna var dock det klart största både hon och jag har stött på, det var både tekniskt och stort. Riktigt roliga och inspirerande banor att rida på helt enkelt! =) Ett nedslag från final i år, men det är vi väldigt nöjda med efter en minst sagt vinglig höst..
Fredag- och lördagkväll/natt ägnades åt fest där vi ena dagen förfestade hos Madde med massa folk innan vi drog vidare till partytältet i Flyinge för att senare hamna 20 minuters bilfärd bort på nån efterfest där det rådde blandade meningar om vissa saker, innan vi var hemma ungefär samtidigt som de första säkert klev upp.. =) Andra dagen kördes förfesten på läktaren samtidigt som vi tittade på auktionen, för att sedan direkt gå vidare till partytältet. Rolig vecka helt enkelt! :D

Efter Breeders-veckan har livet fortsatt "som vanligt" med skola, stalltjänst, äta, sova, skola.. Roligt liv det också! =) L jobbades en vecka från marken samt att jag satt på henne en dag vilket gick riktigt bra. W tog det lite lugnt efter BT men har känts riktigt bra det jag jobbat henne. I onsdags hade vi ET ute och hon hittade inga större grejer på någon av hästarna - Skönt! Jag har åkt hem till Sundsvall över helgen för att vila upp mig lite och träffa lite folk, så imorgon när jag kommit hem till Skåne igen så ska båda hästarna igång igen =) W kommer att jobbas ett tag till för att sedan få nga lugna viloveckor medan L ska jobbas igång på riktigt förhoppningsvis, om hon inte lyckas ordna några egna vilouppehåll.....
Bara två veckor kvar tills det är dax för praktik nu också, ska bli superkul att komma iväg och se lite annat även om vi har det grymt kul på Flyinge också! :D

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0