VÄRNAMO!

Snabb update! Sista veckorna på Flyinge fortsatte på bästa sätt! Utbildningskontroll i hoppning med Jörgen Larsson och detsamma i dressyr med Nina Bengtsson. Båda gick bra så det kändes kanoners de =)
"Cashie" avslutade sin inridningsperiod lika bra som den varit hela tiden och kan nu definitivt anses som färdig för 3-årstest - Kanonduktig! =D Även Kalle (3-åringen e. Qalle-Tammer Fors xx) utvecklades väldigt mycket de sista veckorna och när även en vargtand blev bortplockad så blev det en riktigt trevlig liten häst! Hoppade bana sista dagen med både klossar och planka utan problem. Mindre serier och liknande har de också klarat av utan att blinka.
Mina egna hästar har också gått bra. Wepzan känns kanon och fuxen har jobbat på, om än lite mindre "bakslag" då hon har visat sitt humör lite väl tydligt igen..

I söndags hämtade Milo mig och hästarna nere i Skåne för att landa här i Värnamo. 7 veckor kommer jag att vara här hos dom, och jag har min praktik hos Björne ett par mil härifrån. Passar alldeles utmärkt med lite halvdagar hos Björne och andra halvan här där jag har fått en extra 5-åring (Majestic d'Or Q, "Mojje", e. Carte d'or - Irco Mena) samt 2,5-åriga "Baby" (e. Empire u. Ponnysto). Mer info om dom kommer under tidens gång. Red Mojje för första gången igår, me like! Väldigt mycket jobb på en väldigt osäker individ, men det kan nog bli bra tror jag! =)
Wepzan var ute och utforskade alla underbara ridvägar igår, och Fuxen tömkördes i ridhuset - riktigt duktig! =)

Nu ska jag ta in hästarna - Sen mat och efter det bara 4 hästar kvar att jobba med idag! =)
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: malin

låter som du kommer få 7 väldigt roliga veckor:D

2009-11-17 @ 17:03:22
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0