SKOLA, AKUTEN, TRÄNING, FEST M.M

Jomenvisst... Det har hänt mycket sen sist! För att ta det i någonsånär ordning så skulle vi ju då festa förra fredagen. Grundtanken var förfest hos Disse och sen utgång i Malmö.. Resultatet för min del blev 1 timme förfest, sedan 3 timmar hemma på G-lund då W fick kolik och sedan blev det 3 timmar till hos Disse mellan 00-03 när jag fullföljde festandet ganska okej för att avsluta kvällen vid 04 med en check hos W som mådde helt bra igen. =)

Lördagskvällen tillbringades hos Madde där vi snackade en massa, spelade guitar hero och lite annat smått o gott! På söndagen var det kvalitets på Flyinge och vi UP-are var ansvariga funktionärer vilket innebar att det bokstavligen blev en heldag där uppe. Det blir vad man gör det till och nog hade vi roligt alla gånger! Gratis mat och fika är dessutom aldrig fel som fattig student ;D

På måndagen lyckades jag få till en helnatt på akuten. Longering av icke sammarbetsvillig häst slutade med en Linn som snubblade och tog emot hela vikten rakt på hand och handled.... Efter lite övertalning var det bara att åka in och 6 timmar senare fick jag åka hem med handen gipsad upp till armbågen. Precis vad man har tid med..not! Men glada för det var vi ändå, det blir ju vad man gör det till! ;)

Observera att det var Elin och inte jag som valde färg på detta underbart snygga gips... Haha! Troligen kommer jag undan detta med en spricka i båtbenet, nya plåtar ska tas den 29e..Förhoppningsvis får jag komma hem utan gips den gången!!

Veckan som har gått har efter missödet med armen blivit ganska lugn.. Jag har inte ridit alls på skolan utan varit med avsuttet samt såklart varit med på de teoretiska lektionerna. Wepzan satt jag upp på direkt på onsdagen däremot, lite smärta får man tåla... Det är inte långt kvar till BT nu så det är bara att rida och se glad ut! Trimmade lite lätt på onsdagen, lite mer på torsdagen och sedan var det hoppträning för Jens i fredags. Det gick efter omständigheterna riktigt bra, W var laddad som tusan men hoppade bättre än förra gången iaf så det känns som att det kanske går framåt igen, sakta men säkert.....
Moa har jobbat med L och det går också framåt, otroligt värdefullt att hon ställer upp och gör det så att jag inte behöver ställa av henne igen..TACK! <3

I fredags var det dax för fest igen! Carro fyller 20 imorrn (grattis =D) så vi firade till det lite! Jag var dock totalt opepp när klockan närmade sig 00 så somnade redan vid 02-tiden... Jaja, nya tag nästa helg! ;)
Helgen har sedan bestått av massa stalltjänst på Flyinge, Teddan har ridit på W (och båda överlevde, otroligt!), W såg visserligen lite funderam ut ett tag men insåg nog att det bara var att acceptera läget..Haha, men ett gott skratt förlänger livet ;D
Tvättat en massa har jag gjort idag också, duktigt värre!

För övrigt så går vi över i 5e och sista veckan i vårat första block i skolan imorgon. Sen åker första halvan iväg på praktik medan bl.a. jag, Moa och Anna blir kvar på Flyinge 7 veckor för nya utmaningar =D Nästa helg är det troligen brakfest på fredag och sen ska jag och Moa tävla på söndag i Trolleholm! =) W ska gå en 120 och Moa ska rida Rochan i 110n.
Imorrn blir det ridning på Estelle och sedan hoppträning för Jens på W =)
Gonatt!




Kommentarer
Postat av: malin

du bara festar och festar! tänk på hjärncellerna;)

2009-09-20 @ 21:17:44
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nice picture!båtbenet?

2012-01-12 @ 13:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0