Sjuttonde april

Nu är jag tillbaka i Skåne sedan en dryg vecka tillbaka. Tiden går helt otroligt fort, både på gott och ont, och nu är redan en vecka av examensveckorna avklarade.. Första veckan har trots mycket nya rutiner, då vårt skolstall på Flyinge tyvärr har drabbats av kvarka, flutit på väldigt bra med klädombyten, ett evigt duschande o.s.v. Dom senaste dagarna har inga nya hästar blivit sjuka i alla fall, hoppas det fortsätter på rätt håll. Jag har fått en 5-årig fuxvalack e. Don Fredrico-Callaghan som min examenshäst. En lite större modell på häst, kanske runt 168cm med mycket massa. Gillar den dock skarpt, han rör sig riktigt bra och hoppar gärna. Har känts bättre och bättre för varje dag under veckan när den börjat komma mer och mer framför skänkeln, det bådar gott! =)

Mina pållar går också bra. Wepzan var väldigt nära att få stanna i Örebro hos Elin för att ridas och tävlas med sikte på Falsterbo, men i sista sekunden så insåg jag att det skulle vara ganska jobbigt att inte se henne på 7 veckor... Blödig som man är, men det där är verkligen min ögonsten.. Hoppas på att Elin vill tävla henne lite åt mig i sommar istället, dom passar verkligen sjukt bra ihop!! =) Förra söndagen red jag 120 och 125 på henne i Ängelholm så att hon fick lufta sig lite. Känns väldigt fräsch och fin, och vore det inte för att jag har extrem brist på träning och framförallt tävling här nere så är hon definitivt redo för att starta 140 inom kort.
Under veckan har hon trimmat på lite och varit ut ett par dagar. Igår red vi runt ån och idag har vi varit runt terrängbanan och busat lite =) Imorrn väntar troligen galoppbanan, livet leker för W!
Fuxen inledde Skånevistelsen med att skada sig i hagen, så för henne blev det ingen tävling och såklart inte heller någon 110-debut förra helgen.. Trist men sant, sånt är livet. Hon har vilat hela veckan då smällen tog lite olämpligt på ett redan befintligt överben som blev aktivt igen, men det ser bättre ut och nu har hon joggat två korta pass och känts fantastiskt fräsch och fin. Hoppas definitivt på liknande fortsättning, så är hon nog snart på banan igen!

Nu känns det som att sägen är ett lämpligt alternativ!
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0