tredje april

Idag kom våren till Örebro! Strålande sol och + 16 grader, helt underbart!! Båda mina hästar har varit nakna i hagen större delen av dagen och W firade det med att rulla sig i leran och tappa en sko.. Dom är väl för underbara.. ;)
På förmiddagen löshoppade vi en del av unghästarna. 3-årshingstarna, 3-årsstona och ett av 2-årsstona fick lufta sig med lite löshoppning. Alla sköte sig finemang, Starlight (en av hingstarna) som har vilat nu nga veckor var heeeeeeelt sjövild och tyckte livet var fantastiskt underbart och passade på att busa runt i ridhuset som en riktig vilde! =) Så himla roligt när hästarna är glada och tycker att det är roligt, även om det kanske tar lite på själva prestationen ibland. Men nog är det så att man hellre har en glad häst som busar bort lite ibland än en som man nästan får tvinga att göra saker som den visserligen gör och utför, men helt utan motivation.....

Efter en halvsnabb lunch inne passade vi på att slappa lite i solen utanför stallet och samtidigt träna våran smidighet (?!) genom att försöka ta oss upp på Karins ponny barbacka... Gick ganska bra för alla utom mig som inte ens tog mig halvvägs! ;) Smidig var det ja..!
Därefter blev det en superskön uteritt med Hanna och Karin på vars en häst innan vi gjorde klart för dan.

Har helt glömt att berätta om min nya idol. Shetlandsponnyn Melisa som bor där vi har två av hästarna har precis den här veckan när vi har hand om henne och hennes nordiskompis passat på att rymma i stort sett varje dag. Helcool liten ponny som trots sina 20 år verkar huuuur pigg som helst =D


Imorgon har jag hört talas om sovmorgon.. Vi får väl se hur det går!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0