första augusti

Hemma efter en helt galen helg på alla sätt. Kortfattat kan jag säga att det känns som att jag har haft mer fel på 3 klasser än under hela året trots att hästen överlag känts fantastisk, att vädret har varit sämre än vad jag trodde var möjligt och att Elins hästar har plockat hem hela 16 placeringar!! Helt galet! =)

I torsdags red jag som en fullgubbe på stureplan vilket resulterade i ett nedslag och ett stopp (!!), bara det känns lite galet i en helt vanlig 130. Redan här var tävlingarna flyttade till en av framhoppningsbanorna på grus, men W hade inte en enda positiv tanke till att springa i vattenpölarna (som för övrigt var minst sagt omöjliga att undvika...). Men istället för att göra något åt saken så fesred jag lite, tänkte att det blir nog bra med ett extra galoppsprång för att nå fram till kombinationen, och sen var katastrofen ett faktum! ;)

I fredags tog jag nya tag, red ordentligt och W hoppade strålande i 135en. Stod emot en del in i en av kombinationerna som stog i en vattenpöl men hoppade mestadels helt super trots två ner - Positivt! Hade superfeeling hela vägen runt också även om jag kanske red med lite väl mycket press bitvis.

I lördagens 130, som var en consolationklass för oss som ridit för dåligt i kvalen, så hade jag återigen en superkänsla hela rundan, och W kändes grymt fin om än kanske lite matt i sprången stundtals. Lyckades riva sista hindret, en touch på ett plank som helt enkelt stog ivägen.. ;) Skämt åsido, valde mellan att rida 8 lite fram eller 9 lite tillbaka, många som rev just det hindret och jag valde att försöka säkra upp för att inte få henne flack, men fick henne istället kanske liiiiite mot handen och tappade språngkurvan och kraften i avstampet lite. Borde kanske ha gjort tvärt om, det är lätt att vara efterklok. :)

Imorgon hoppas jag kunna lägga ut lite bilder från helgen, vi har haft gräsligt roligt! =)
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0