sjuttonde augusti

Har blivit ett litet frivilligt blogguppehåll igen, har haft mycket andra roligare saker att göra än att blogga helt enkelt sista veckan! :) Tävlingarna i Tierp gick bra, alla hästar utom Wepzan var kalasfina! W däremot inledde fredagens 140 med Elin i sadeln med två nedslag. Till skillnad från på SRK så var det här en åttafelsrunda som hade kunnat vara betydligt mer.. Trots att Elin hjälpte henne runt på ett föredömligt sätt så hoppade hon dåligt, skruvade sig en del och såg inte alls ut som vanligt. Vi tog ner henne till en 120-klass på lördagen där jag red, och även om jag red väldigt illa så var resultatet (två ner igen) och känslan alldeles för dålig... Vi får göra en check och sen är det bara att ta nya tag. Med en W i form så är nollan i 140 inte långt borta! :)
Elins 7-åring Dockan slog till och vann fredagens 140, samt var 3a i söndagens 140! Helt sinnessjuk häst, och ryttare för den delen!! :) Erwin gjorde två felfria 130 under helgen och Talinsky gjorde även han en felfri 130.

Har kört för fullt här på gården sen vi kom tillbaka. En ny häst har kommit, 4-åriga Beasley (e. Quassimodo ue. Burggraf). Verkar vara en superfin häst med ett enormt hopp! Blir spännande o se hur den utvecklas i höst. Småpojkarna har hoppat "5½" idag och var så himla bra! Dagens guldstjärna till Sammi helt klart, som är absolut mest orutinerad och ändå löste uppgiften på ett kanonsätt :) Fina små hästar!

Imorrn sägs det att jag ska vara lugn och hålla mig inomhus. Lycka till säger jag, för jag tänker minsann också vara med och leka! :)) Bäst att sova lite med andra ord! :)
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0