tjugoförsta augusti

Jag har nästan blivit med barn! Åtminstone ett hästbarn! ;) Fuxen kommer att få bli mamma på heltid, och istället kommer det till hösten finnas en fölunge e. Monte Bellini (e.Montender) ue. Escudo hos mig!:) Känns verkligen superbra, jag lovar att lägga upp bilder så fort jag har några.

För övrigt har veckan flutit på bra. Vi har jobbat på i stallet som vanligt, hästarna har gått kanoners och livet har helt enkelt lekt vidare! :) Igår hoppade jag 5 hästar, alla var superduktiga. Bl.a. fick jag äran att sitta på Elins fina 5-åriga fölsto Daisy Chain VT (e. Diamant de Semily-Laptop), och som den hoppar! Helt galet :)
Det är en helsyster till 6-åriga hingsten Digital VT som också står i stallet. Elin hoppade honom igår och även det var minst sagt helt galet! Om inte den hästen blir en världsstjärna så finns det inga världsstjärnor....

Idag hade jag först visning på Fuxen och sedan har vi försökt komma ikapp med lite stallsysslor som blivit bortprioriterade i veckan när vi varit lite kort med folk. Hade stora planer på vad den här dagen skulle innehålla, men har nog inte ens hunnit med hälften... Det är sjukt vad dagarna går fort!
Har i alla fall hoppat 3-årshingstarna Sammi och Starlight lite, båda var kanonduktiga! Det är ganska fantastiskt, men man rider verkligen alltid runt med ett leende på läpparna när man sitter på någon av "småpojkarna"! :)

Nu ska jag ladda inför morgondagen, tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0