tjugosjätte augusti

Veckorna fortsätter att ramla förbi, nu är det ganska exakt ett år sedan jag började mitt år i Flyinge på Unghästutbildningen, och klyschigt nog så känns det som att det var igår...! Och tänk att jag tack vare mitt år i Flyinge inte bara fick mer rutin, kunskap och underbara vänner, utan också hamnade här i Örebro där jag nu lever ett underbart liv med hästar på schemat dygnet runt! :)

Elin har passat på att vara dödligt sjuk i veckan, okej.. Kanske inte bokstavligen dödligt, men nog förkyld för att det kunde räcka till både en och två! Igår helt sängliggandes men idag åtminstone på benen igen. :)
Alla hästar går bra. Chakira och Daisy laddar för kvalitets på lördag och övriga jobbar på som vanligt. Jag kan på min meritlista lägga till att jag har suttit på Digital, ganska säkert den bästa hästen jag ridit :)
Fuxen hålls igång fram till att hon flyttar om en dryg vecka, Wepzan är tråkigt nog inte alls fräsch och kommer mest troligt att inte komma tillbaka mer i tävlingssammanhang denna säsongen. Troligen är det hennes erlichia som spökar med henne, så vi håller tummarna för att hon ska bli helt återställd till nästa säsong!

Idag har småpojkarna trimmat jättebra. Värt att nämnas, känns som att det händer lite varje gång man sitter på dom, kul!
I stallet har vi lite nya människor också! Alex som har sina hästar här har börjat jobba med oss, och Jonas som går på gymnasiet är här och gör praktik 5 veckor i rad nu tror jag minsann, och därefter varannan vecka - Grymt!

Nu ska jag snart sova, tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0