En helt vanlig dag

Fick en fråga om att skriva lite mer utförligt hur en vanlig dag ser ut, tyvärr så finns det inga "vanliga" dagar här, är nästan omöjligt att skriva vad vi gör vilka tider osv. :) Allt beror på hur många vi är, om det är något speciellt inplanerat under dagen, hur många hästar som ska ridas m.m. Men jag kan göra ett ungefärligt schema på hur en dag där inget speciellt inplanerat.

07.00-9.00: Morgonstallsysslor såsom mockning, släppa ut hästar, fylla vatten och torva.

9.00-9.45: Frukost!

9.45-13.00: Vi försöker rida undan så mycket som möjligt, + lunchfodring och hagbyten.

13.00-14.00: Lunch!

14.00- : Vi rider klart, borstar hästar, eftermiddagsfodrar och tar in alla hästar. När vi är klara varierar, ibland är vi klara redan vid 17-tiden, och ibland blir vi kvar i stallet enda till kvällsfodringen som vi brukar göra någongång mellan 20-21. :)

Sådärja, är det något mer specifikt ni vill att jag ska ta upp så är det bara att säga till.

Idag har det inte hänt alltför mycket, men vi har ändå haft fullt upp :) Hade visningar från morgon till tidig eftermiddag, sedan linade jag Eljest och därefter fick W massage. Inne vid 18.30, och sedan har jag hunnit powernappa en sväng, kvällsfodrat och nu kikar jag på Beck :)
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0