Fet tisdag

Haha, helt galet vad jag är motiverad för tillfället! Skulle troligen kunna rida dygnet runt tills det sprutar ur öronen på mig om det vore möjligt :)
I förmiddags började jag med att rida lite på Conquest. Red själv för andra gången, och han travade snällt runt i båda varven och galopperade dessutom flera långsidor! :)

"Lilla" Conquest (hingst f. 08 e. Cassini II ue. Contender)

Sedan joggade jag W lite, hon kändes ganska fin idag och galopperade över en bom för första gången på evigheter.. Lycka enligt henne själv ;)
Efter lunchen trimmade jag Querida lite. Hon var galet duktig, så himla fin!! :) Hoppade tre små räcken med 17,5 meter emellan några gånger också. Andra gången hon hoppar uppsuttet och hon gör allt så enkelt! :) 
Därefter fick Galax göra samma sak, han har ju hoppat nga gånger mer än Q och börjar tycka det är riktigt lattjo lajban! Även han var galet duktig :) Avslutade med att hoppa två små räcken på lite kortare diagonal i både trav och galopp, fem av fem toasters!

Var klara i stallet i bra tid, inne strax efter 17 för att checka facebook och äta några mackor. Gick sedan ut för att få äran att rida prinsessan i stallet, Duchesse, på en av Elins lektioner.. Själv tror jag egentligen mest det var för att Elin ville få ett gott skratt ;) Dockan (f. 03 e. Thunder van de Zuuthoeve-General I) är nog kanske den absolut häftigaste hästen i stallet. Hon har trots att hon haft föl redan vinst i 140-hoppningar, var placerad i nästan alla starter under sommaren/hösten och är sjukligt begåvad. Men hon är minst sagt lite speciell också, och där får jag definitivt se min begränsning på vad jag lyckas reda ut ;P Men nyttigt är det alla gånger, även om Elin nog får lite extrajobb i efterhand! ;)

Nu ska jag snart sova, är lite trött trots allt.. :) Taggar för imorrn, ska tydligen försöka sova lite extra imorrnbitti -. Inte alls lika svårt nu som när det är ljust ute.. Så det blir nog fint! :)
Natti! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0