Heldag till ända

Har haft en riktig heldag i stallet! :) Imorse stormockade vi i stallet, torvade upp allt ordentligt och gjorde fint. Kom in på frukost strax efter 10, och var ute i stallet vid 11 igen. Elin och Moa åkte iväg på lite ärenden medans jag, Sara och Kalle började avverka dagens ridlista. Jag började med att trimma Eljest lite, som var riktigt fin :) Fortsatte sedan med Sammi som också kändes kalasfin, fick mig en liten åktur där på mitten men kunde avsluta lite bättre igen. Ligger nu i delad ledning på Grusspottarligan här på Loviseholm, känner viss segervittring och får se det som en ny merit till meritlistan ;) Sedan trimmade jag Galax lite, som var helt grym idag!

Efter lunch trimmade jag först lite på Querida, hon var superduktig som vanligt, lillsessan! Sedan kom Leif, även kallad Mulle Meck, Byggare Bob eller vad som helst som kan fixa allt och jobbade lite i ridhuset. Under tiden hann vi em-fodra och borsta lite hästar innan jag gick in och slängde i mig nga mackor och ett glas oboy. Ut igen vid 17.30, åkte upp med G och Q till grannstallet innan jag red lite på en 2,5-åring som jag hjälper till lite med. Sedan joggade jag W som var väldigt piggelin! Hon känner sig verkligen frisk nu :) Avslutade sedan med att jogga lite lätt på Beasley, som också var pigg och busig idag :) Me like glada hästar!! :)

Glad och lycklig kom jag in strax efter 21, living the dream! :D
Känner mig lite lätt stel efter dagens vurpa så nu ska jag snart sova lite och hoppas vakna upp som ny imorrn.

Natti! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0