Istid och uteritt!

Tror jag fick en smärre chock när Elin i förmiddags vid frukosten fick för sig att RIDA UT trots att termometern låg på - 23 grader...
Kanske inte för att jag personligen har nåt emot det, jag har bott i Norrland hela mitt liv och aldrig haft något ridhus - Har alltså ridit ute i ur och skur i princip hela mitt liv :) Elin däremot är normalt sett inget fan av uteridning, framförallt inte när det är kallt och jäkligt ;)
Men ut till lägdan kom vi, med säkert 5 lager kläder.. Det var galet roligt, frös inte alls speciellt mycket och hästarna var överlyckliga! 4 hästar var hann vi ut med innan lunch, och efter lunch fick småhingstarna komma ut och lufta sig på lina i snön :)


Jag och Daisy :)

Vi var klara i stallet vid 17-tiden, in och duschade lite och sen kom Moa och Disse och hämtade mig för en kväll med julklappshandling i Marieberg. Vi strosade runt, fikade lite och hade det allmänt mysigt :) Känns ganska konstigt att gå i vanliga kläder, händer inte så ofta längre ;)
Nu har vi avslutat kvällen med lite biljardspel, jag var minst sagt helt värdelös, har nog ingen karriär inom det spelet oavsett om jag skulle vilja eller inte. :)

Nu ska jag sova lite, ny dag imorrn!
Natti! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser helt underbart ut! kram till dig

2010-12-22 @ 07:26:29
Postat av: Charlotte

Har du ingen hjälm??

2010-12-22 @ 09:47:04
Postat av: Jenny

Vet själv hur det är att rida ett helt gäng i kylan, vill man vara levande när man slutar så gäller varmare utrustning på huvudet än hjälm tyvärr..

2010-12-24 @ 22:23:20
Postat av: james

hehe ser kul ut men kallt .. vart i norrland är du i från ???

2010-12-30 @ 11:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0