Kängurus i vintrosa och bäbisar i snö

Elin yttrade sig med en ganska rolig kommentar på lunchen när vi av någon anledning kom in på samtalsämnet känguru.
Moa: Jag kan allt om dom, vi har haft en i trädgården!
Elin: NÄHÄ?!?!
Och nej, vi har givetvis inga kängurus i Örebro, borde Elin också veta.. :)

I förmiddags red jag ut två svängar på gärdet med Moa. Klart roligaste på länge, som vi skrattade! Idag fick 3-åringarna Querida och Galax gå ut för första gången. Båda var supersnälla men tyckte att det var dökul att springa i djupsnö! :) Mys!
Sedan fick jag en plöstlig motivationssvacka i min för tillfället annars galna motivation, och hade nån timmes "sluta-rida-börja-med-frimärken-eller-möjligen-guldfiskar"-tänk innan jag drog mig på fötter, bet ihop och kom igen. Skärpning på mig, skulle ju börja mitt nya liv förra veckan som bara går ut på att hålla motivationsnivån på topp ständigt 24/7.

På eftermiddan hjälpte jag Elin med nga hästar och sedan red jag Telles på en av hennes lektioner. Börjar bli lite polare med Telles tror jag, känns som att jag hittar knapparna fortare o fortare och då är hon så galet rolig att rida! :) Idag rullade vi på båda långsidorna med 3 små räcken 17,5m-17,5m. Red runt, runt tills vi blev yra i bollen och varierade med allt från att rida jämna 5-5 till att rida 4-6. Sjukt nyttigt! Lika nyttigt när Elin försökte ta död på oss genom att placera oss med så korta stigläder att vi fick knäna under hakan, och sedan stå i nån äcklig jockeysits i skritt i 5 minuter. Okej, tydligen ska man klara en timme utan problem, men jag var då tamefasen död efter 30 sekunder och såg därefter ut som farmor anka resten av tiden.. ;) Det blir skärpning på den fronten också mao...

Nu måste jag sova, galet trött.
Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0