Man kan aldrig bli perfekt

Jag är uppenbarligen en jävligt svag människa, i kombination med extremt stora krav på mig själv så går mitt liv i stöpet med jämna mellanrum.. Min käre vän Malin har idag förklarat för mig exakt hur jag fungerar, hon satte ord på hur jag känner och lyckades nog få mig att få lite insikt i varför det blir såhär, och att jag kanske har rätt att känna såhär ibland.. Jag är inte perfekt, men jag är inte heller det enda problemet i allt det här.

Nog om detta, har gjort lite nytta idag. Betydligt mycket friskare än igår, galet skönt. I förmiddags hade vi Peter Odmark från KRAFFT här där vi pratade om hästarnas foderstater m.m. Riktigt intressant, och nyttigt att plocka fram lite gamla Flyinge-kunskaper igen. Just utfodring är en av de teoretiska punkterna som jag tycker är riktigt intressanta, under Flyinge-tiden hade jag en period när jag nästan maniskt räknade foderstater, och även vågade testa lite nya tankesätt angående utfodring. Dödade krafftfoderhetsen genom att utfodra båda mina hästar i full konditon (dock ej tävlingssäsong kanske bör tilläggas) med endast ett bra grovfoder och betfor + lite mineraler. Är väl i största allmänhet för att alltid lägga grunden i foderstaten i ett bra grovfoder, istället för att ändra grovfodergivan efter hur tjock hästen blir av allt kraftfoder den promt "behöver". :)
Inte sagt att våra tävlingshästar inte behöver något kraftfoder, men många gånger så ges det i helt onödiga proportioner. Det är inte travhästar vi håller på med, när våra hopphästar har gått ett vad vi kallar hårt pass, så har en travhäst kanske varit ute på en joggingtur....

Nog om detta också. Efter att vi lyssnat på Peter så lunchade vi ute i stallet, sedan tog jag och Moa tag i småhingstarnas lösdrift. Har lagt ut pappersströ där istället för spån idag, tror det blir kalas! Har kommit fram till att min "Måns" är inne i en riktigt ful period i livet, herregud som han ser ut, som ett kottdjur! Blir alltså inga nya bilder på honom på ett tag. ;)
En som däremot är lika fin som vanligt är "Clintan" (e. Clinton ue. Diamant de Semilly), en riktig pärla!

Fina, fina Clintan!

Avslutade dagen med att jogga W, fina prinsessan! Därefter linade jag Eljest en stund, som var piggelin som vanligt :) Jag och Moa passade på att smörja hela vårt berg som växt under några dagar, riktigt skönt att få undan sånna saker som man borde göra varje dag men helt enkelt inte hinner för tillfället.
Nu ska jag sova lite, har precis kikat på Idol. Olle åkte ut idag, buhu!
Imorrn är en ny dag, ny kula.
Natti

Kommentarer
Postat av: malin

kram på dig!!!!

2010-12-04 @ 11:38:18
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0