Matlagning, ridning och irriterande möss..

Dagarna bara rusar iväg! Nu har det redan gått en hel vecka i december, det är bara drygt två veckor kvar till julafton, och snart är det nytt år. 2011 ska bli bästa året hittills, och ingenting ska få hindra det!
Idag har det som vanligt varit full rulle här, Elin har varit ute på vift och jag, Sara och Jonas har hållit till ute i stallet. :)
Började i förmiddags med att rida lite på Sammi som vilat ett par veckor, han var lite spänd men snäll. Sedan kom Moa och så hjälpte jag henne med Torezza, som fortsätter att utvecklas varje dag. Jag fortsatte därefter med att trimma Eljest lite, som kändes kalasfin! :)
När jag var klar med Eljest gick jag in och fixade lite lunch åt oss, alla vet att mina matkunskaper är ungefär i en 5-årings nivå, jag borde alltså på min höjd få ha en låtsasspis i plast. :) Men lyckades efter en dels finurlande få igång ugnen och stoppa in pommes och chicken nuggets efter Elins anvisningar ;) Än sålänge har ingen av oss som åt av maten varken dött eller mått dåligt på annat vis, så det föll nog ganska väl ut den här gången..

Efter lunchen joggade jag Kungen lite, fortsatte därefter med att trimma lite på Galax och Querida som båda skötte sig utmärkt! :) Joggade sedan W som var lite laddad och spänd idag, den dagen hon ska få hoppa igen blir kanske 2011 års mest spännande dag...
Kilade snabbt som attan in och åt två mackor och halsade ett glad oboy innan jag skyndade ut igen för att hoppa Beasley lite tillsammans med Sara och Daisy kl 18. Kärlek på honom, jag älskar´t!

Har förutom allt detta hunnit borsta och pyssla lite idag, mys :) Nu är jag ganska trött, ska snart duscha och sen sova lite. Hoppas på lite mer sömn inatt än föregående.. Hade en mus springandes i väggarna och på mitt golv större delen av natten, var helt vansinnig och försökte på alla sätt att sova ändå men det gick inte speciellt bra.. Inatt får en av katterna bo hos mig kan jag lova!
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anna

Har du en mailadress man kan nå dig på?

2010-12-07 @ 22:29:30
Postat av: james

hehe mat är inte så krångligt bara veva ihop nåt ..

en lös muss är då inge kul , låg själv en gång me en hammare i handen och försökte sova =P

2010-12-07 @ 23:43:33
Postat av: Anonym

Instämmer, 2011 ska bli det bästa året hittills och inget/ingen ska få hindra det!! Fy för möss, kommer du ihåg råttorna i Flyinge när vi kom ner.... kram

2010-12-08 @ 11:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0