Stjärnhästar

Det är ett gäng stjärnor som står i stallarna här. Helt galet, jag blir lycklig av bara tanken. :)
Vi hade visningar imorse, blev därmed sen frukost och kom inte ut i stallet igen föränn halv 12. Hjälpte Moa med Torezza då som var helt grym idag. Moa travade helt själv på fyrkanten i båda varven, halleluja!
Sedan lämnade Moa oss för dagen, jag och Jonas lunchfodrade och fixade lite innan vi gick in och fodrade oss själva också.
Efter våran något försenade lunch så började vi med att em-fodra eftersom att det pågick lite mindre renoveringsarbete i ridhuset, och lämnade all återstående ridning kvar till sist. Började med att rida lite på Jonas 2,5-åring, den skötte sig jättebra och travade så snällt runt i ridhuset. :)
Sedan trimmade jag Galax lite, han var helt galet grym idag, märktes att jobbet jag gjorde i förrgår gav resultat och han var betydligt mer balanserad och taktmässig! Därefter trimmade jag lite på Querida, som också hon var helt grym! Gångerna jag ridit henne nu efter hennes långa vila sedan inridningen (sedan april/maj) är räknade på ena handen. Idag hade hon en nästintill optimal bjudning, hon är extremt taktmässig och balanserad, och har en underbar inställning. Bytte dessutom galopp helt rent och i balans, finns inte mycket mer att önska. :)
Körde sedan upp dom två små stjärnorna till grannstallet innan jag red W en sväng. Hon var galet piggelin idag, och kändes kalasfräsch!

Nu ska jag sova, ska försöka ta mig ur sängen i tid imorrn såatt vi blir klara med morgonsysslorna i vettig tid :) Morgondagens kväll bjuder på Idol-final, och innan dess tänkte jag se till att ha gott om tid i stallet, motivationen är på topp!
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0