Fint med lek i snön!

Har haft en grym dag :) Jag, Daisy och Moa var grymt snabba imorse. Hann mocka alla stall och torva 16 boxar innan kl 9, det är så det borde flyta på varje dag. Efter frukost red jag lite på Conquest, idag hade vi sällskap av tre andra främmande hästar i ridhuset, fanns mao en del att kika på men han skötte sig ändå väldigt bra :) Vi nöjde oss med att trava runt fyrkanten i båda varven, duktig kille!
Sedan tog jag och Moa oss en sväng ut på gärdena. Hon på Kungen och jag på Telles, mys på riktigt! Glada hästar är likamed glada ryttare! :) Att rida på gärdena är verkligen topp 5 just nu, vi ryttare har nog minst lika roligt som hästarna!
Kom in lite sent till lunchen, och var nog inte ute igen föränn vid 14.30, då passade jag på att rida ut på Sputnik på gärdena en sväng innan det blev mörkt, han tyckte det var lattjo lajban helt klart! :) Som vanligt var han otroligt snäll och sprang snällt runt ett par varv i trav och galopp. Fina Sputnik!
Joggade sedan W lite, hon kändes riktigt fin idag, hoppas på att det håller i sig :) Trimmade sedan lite på "Fuxen", en häst som är här ett par veckor medan ägarna är på semester. Avslutade sedan med att rida "Ior" på en av Elins lektioner. En jättefin hingst f.03 e. Quidam de Revel ue. Hills Double som är godkänd i Slovakien och nåt litet förbund i Tyskland. Han är till salu, så om någon söker en jättetrevlig och extremt snäll häst (är som vilken valack som helst..) så är det bara att hojta till! :)

Kom in vid 19.30, har sedan fikat lite, kollat facebook och tittat på eldsjälsgalan på tv. Vilka underbara människor det finns!
Nu ska jag snart sova, imorrn är det tydligen nyårsafton, känns överskattat och jag håller mig vänligt men bestämt hemma som hästvakt :) Kalas de!
Natti! :)


Kommentarer
Postat av: Maria Larsson

Härligt att höra att killarna sköter sig. Vill passa på att önska dig GOTT NYTT ÅR

2010-12-30 @ 22:18:19
URL: http://Www.torpet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0