elfte januari

Ny vecka! Morgon- och lunchstalltjänst hela veckan innebär tidiga mornar..Imorse ringde klockan 04.50, var i stallet typ 05.10 och mockade åt pållarna. Inne igen strax efter halv 6, lite frukost och sen började stalltjänsten som vanligt kl 06.30. =)
Dagens första lektion sen var inridning, båda pållarna i gruppen skötte sig finemang. Sen var det hoppning med 4-åringarna som gällde. Mojje var väldigt spänd men innan lektionen var slut så hade han både travat flera bomserier och travhoppat ett litet hinder! =) Duktig kille, det tar sig!
Lunchstalltjänst direkt därefter, och sedan passade jag på att rida en av reservhästarna på min lunchtid eftersom att jag är reservhästansvarig den här veckan.. Idag red jag Riana (f. 2006 e. Richfield ue. San Quintero xx), verkligen en jättetrevlig liten häst!
Klar med Riana vid 12.30-tiden, och kl 13 satt jag upp på Labelle för att hoppa för Jens. Vi travhoppade en del samt hoppade en längre serie. Gillar verkligen den hästen skarpt, ett jäkla hopp finns det rent ut sagt! (och visserligen ett jäkla humör också, men det är ju ett fuxsto ;D)
Klar med henne vid 14-tiden, och 14.10 satt jag på Scherzo, ett kärt återseende från förra perioden :') Eftersom att Madde den stackaren har haft ryggskott nga dagar så fick jag hoppa en väldigt laddad Scherzo som vilat nga dagar för mycket ;)
15.30 var jag hemma, fixade klart det sista här hemma i stallet då och sen var det dax att kasta sig in och äta.. När man har varit utan mat i 11 timmar så börjar det bli nga timmar för länge..

Efter den lilla matpausen så fick jag sällskap av Eve och Svarten ut en sväng på grusvägarna med fuxen. Mer vild än tam var den lilla skiten kan jag lova, men hon är sån och det är bara att acceptera, än en gång..! Jag satt iaf kvar, även om jag hade svansen piskandes i ryggen en hel del..
Wepzan fick vila idag, får se till att hinna med prinsessan en sväng imorrn istället! =)
NU: Sängen!
Godnatt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0