femte januari

En liten kort morgonblogg idag! Jag är tillbaka i skåne igen, har haft första skoldagen och därmed också första dagen i riktig stress på ett tag. Otroligt roligt att träffa alla dock! =D
Denna perioden rider jag dels Labelle du Rouet, fölsto f. 2003 e. Balou du Rouet ue. Last Liberty. En liten ädel häst med långa ben - Me like! Joggade henne lite lätt igår och det kändes hoppfullt.
Förutom henne har jag fått med mig en av hästarna jag red på praktiken som går i den mer orutinerade gruppen, 04an e. Carte d'or ue. Irco Mena. Även han joggades lite lätt igår, var väldigt spänd men slappnade av efter hand.

Mina hästar fick också komma ut igår. Fuxen gick alldeles själv upp till flyinge, med mig på ryggen (!), och fick sedan rasta sig lite i crafoordhallen. Piggelin värre, men skötte sig jättebra. Vilken liten stjärna det där är..!
Wepzan fick skritta en runda, även hon verkade väldigt pigg så förhoppningsvis hinner jag rida henne lite mer idag.. Ser dock inte speciellt lovande ut eftersom att jag slutar rida sista hästen 16.30 på skolan, kommer alltså knappast vara hemma förän vid 18-tiden.. Och sen ska jag vara tillbaka och kvällsfodra kl 20.. Lycka till liksom..!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Så roligt att du fick honom med dig ner! Ska bli kul att följa honom! =)

2010-01-05 @ 15:56:27
Postat av: malin

Duktiga fuxen!

2010-01-05 @ 20:19:10
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0