femtonde januari

..Och så var ännu en vecka över. Klivit upp 04.50 alla dagar förutom idag när jag tog sovmorgon till 05.30.. Skönt dock att ha mockat ur en gång innan skolan så blir det betydligt mindre sen på eftermiddan. För er intresserade så kan jag sammanfatta veckan lite snabbt (måndagen finns i tidigare inlägg)..:

Tisdag: Morgonstalltjänst och sen började vi dagen med hästbesiktning. Gick bra och vi höll väl nästan tiden iaf.. =) Sedan hade vi ett pass inridning innan lunchstalltjänsten. Lite ont om tid för lunch sen slutade med att jag och matilda åt i restaurangen på flyinge, för att sedan ha dressyr med "4-åringarna". Mojje jobbades som vanligt för att han skulle bli lugn och avspänd, kändes riktigt fin stundtals! Han går nu hela tiden massor med böjda spår och så att det hela tiden händer något för att han ska rikta all uppmärksamhet till mig på ryggen.
Efter dressyren för Karin var det dax att göra iordning Labelle (även kallad labil..;P) för ett tömkörningspass med Bosse. Gick kanonbra, labil går stadigt mot stabil..! ;)
Hemma vid 17-tiden. Fuxen vilade och W gick en kortare runda på 30min ute längs lägdorna tillsammans med Eve och Svarten. =)

Onsdag: Morgonstallstjänst, därefter löshoppning med Gitte. Vi löshoppade dels 3-åringen Sandeman (e.Sandakan ue. Stanford), och även 4-åringarna Florestino (e.Florencio ue. Donnerhall) och Cupido (e.Cardento ue. Maraton). Alla tre skötte sig strålande, och ffa "Florre" och Cupido tyckte det var buskul att få löshoppa lite!
Sedan hade vi roadwork med dom äldre pållarna, täckta banan och förutom att therese for i backen en gång så skötte sig alla hästarna bra. "4-åringarna" vilade.
På eftermiddan hade vi LIA-redovisningar. Kom hem strax innan 15 (tack för skjutsen Lisa!!), och 15.30 var jag och W uppe på flyinge.. Precis innan veterinärkliniken stängde. Så nu är hon vaccinerad en gång iaf..
På kvällen tog jag och Elin en promenad. Jag med fuxen i släp, och Elin med mona. Mys!

Torsdag: Morgonstalltjänst, därefter följde en "stresshanteringskurs" tillsammans med hippologerna i ca 3 timmar.. Fullständigt värdelöst! Men men, det fördrev tiden iaf, och det hanns med både fika och lite tävlingsplanerande.. =) Lunchstalltjänst och sedan en snabblunch hemma innan det var dax att åka tillbaka för att göra iordning Mojje för lite roadwork på täckta banan. Vi joggade runt i alla gångarter ca 40min, riktigt avspänd och lugn på slutet.
Sedan var det bara att fixa Labelle inför ett dressyrpass för Susanne. Träningen gick riktigt bra, inte alls speciellt mycket tjaffs och hon kändes jättefin mellan varven. Feels good!
Hemma vid vid 16.30, fixade klar stallet hemma och sedan blev det ett par timmars plugg och mat innan det var dax att ta med fuxen upp till Flyinge för att hoppträna för Astrid. En som vanligt väldigt laddad och busig fux skötte sig trots allt väldigt bra! Nästan ridbar när hon hade fått hoppa av sig lite, och hoppade nåt språng riktigt bra. Det bådar gott..
Hemma vid 23 och då var det bara att sova!

Fredag: Morgonstalltjänst. Sedan inridning och därefter hoppning med "4-åringarna". Vi hade en liten "serie" där det i början bara var galoppbommar på marken som vi travade över för att sedan komma in i trav och fortsätta in i galopp under bommarnas gång. Därefter blev den andra bommen ett litet hinder för att låta de resterande bommarna ligga kvar på marken. Så långt fick Mojje hänga med, och han var betydligt bättre än i måndags! De andra småhästarna hoppade sedan vidare med en studs och två galoppsprång till en liten oxer, alla skötte sig kanoners!
Därefter hoppade jag lilla Florestino (den vi löshoppade e.Florencio ue. Donnerhall). Han har inte hoppat nånting uppsuttet sen innan våran första praktik, men skötte sig utmärkt. Första gången jag red honom och nog blir man lite småkär alltid, en urmysig häst! Han har samma mamma som Sandakan och har även en godkänd helbror i Tyskland.
Lunchstallstjänst och sedan har vi haft dom sista redovisningarna från LIA-perioderna. Hemma tidigt, vid 15-tiden, och sen har jag bara fixat stallet här hemma. Hästarna vilar, ska snart ut och fixa lite och sen är jag helt klar för dagen. =)

Sådärja.. En snabbis av veckan! Helgen består av motion av lite hästar och allmänt slappande, möjligt att det blir lite fest också.. Kanske kan jag ordna fram lite bilder dessutom. Den som lever får se!
Tjingeling!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0