nionde januari

En vecka har redan passerat! Himla roligt har det varit i alla fall, och jag måste säga att jag känner mig betydligt piggare och gladare än sålänge jämfört med vad jag gjorde förra perioden vi var här. Hoppas det fortsätter så, för då kommer det bli sju otroligt roliga och lärorika veckor! =)
Hästarna på skolan har skött sig bra hela veckan. Mojje har travat lite bommar och Labelle hoppade för Jens i fredags. Riktigt fräck liten häst, en "fuxen light" och det är ju hästar av den typen som jag trivs bäst med! =)

Mina hästar har också skött sig kanoners. Riktiga pärlor jag har, det är härligt att ha hästar som man tycker att det är roligt att gå ut till nästintill varje dag. Wepzan har tagit det ganska lugnt, var på täckta banan en dag med Eve och Svarten, helt galen och underbart rolig ridtur blev det! ;D Wepzan uppskattade det hela mer än väl, gullet! Igår var samma gäng ute, och då red vi på grusvägarna mellan alla åkrar, som just nu är snötäckta, och motionerade i kylan nästan 40min.. Roligt det med, men kallt!
Fuxen har också skött sig bra. Hon har varit upp till flyinge både i onsdags när vi joggade lite i wallenberg, och sen i torsdags när vi hoppade bort lite energi i stora ridhuset.. Så nu har hon varit och besökt alla ridhus..!
Idag har det varit lite "upp till bevis", eftersom att den lilla rackaren har fått vara med på Exteriördomarkursen som pågått på Flyinge ett par dagar. Domare och veterinärer från hela Sverige har samlats för att prata exteriör, diskutera bedömningar m.m. Eftersom att det rådde lite hästbrist till dagens "kvalitetsbedömning" så fick Fuxen vara med. Jag som var lite tveksam till om hon verkligen var redo att visas där behövde definitivt inte ha oroat mig! Hon inledde dagen lite skakigt med att takta/studsa hela vägen upp till Flyinge, men skötte sig otroligt bra under visningen. Hoppade precis som under kvalitetstävlan, med samma bana och upplägg - Med bara ett tillägg för ett 5e hinder som eventuellt ska läggas in i nästa års kvalitetstävlan. Det blir isåfall ett karaktärshinder, t.ex. en vattenmatta, som hästarna måste hoppa för att kunna få en 9a eller högre i betyg.
Väldigt laddad var hon, men det är ju Fuxen i ett nötskal.. Hon är sån, och det får man bara acceptera. =) Gav en otroligt härlig känsla i ett flertal språng, och varvade det med lite egna initiativ ;) Väääääldigt roligt dock med massor av positiva kommentarer av både "den ena och den andra"! Ser klart lovande ut inför framtiden! =))


Nu ska jag ut och borsta lite på prinsessorna, ikväll blir det antingen lugnt värre eller fest i Kristianstad. Den som lever får se!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0