tjugoandra januari

Jag är hemma i Sundsvall! :D Kan ju passa på att ursäkta det dåliga bloggandet under veckan också, men skyller ifrån mig på att veckan har varit minst sagt kaotisk.. Började med att datorn la av i söndags, eller rättare sagt.. Det började blinka massa virusrutor så fort jag startade den.. Lyckat! Visade sig inte vara fullt så illa som jag trott, men inte föränn idag har jag fått den fixad, tack lillebror!

Lördagen förra veckan åkte jag, Moa och Anna in till Malmö för att gå in på den enorma partybåten som VIP, sitta i champagnebaren med kostymnissarna, dansa loss, skratta och ha RIKTIGT roligt hela natten! Lätt bland dom bästa kvällarna under tiden i Skåne, i klass med breeders helt klart =D

Hopptränade W i måndags för Jens
, en träning som inte alls kändes bra. Eller egentligen var det väl ingen katastrof, men W känns orkeslös och loj. Eftersom att jag har haft den känslan i ridningen på henne ca en månad, och det har varken blivit bättre eller sämre trots att hon tagit det väldigt lugnt mestadels, så är ett blodprov taget som var u.a, dock bara kollat de enklaste virus och infektioner än sålänge. Fortsättning följer...

Tisdagskvällen blev lång... Fuxen uppvisade koliksymptom redan under eftermiddagen, och efter att det varken blivit bättre eller sämre framåt kvällen så var det bara att ringa ut en veterinär. Efter att hon slangats, fått kramplösande, och stått på dropp i närmare 2 timmar kunde jag gå in kl 02, för att få en dryg timmes dålig sömn innan jag var ute igen framåt 04 för att kolla till henne. Mycket bättre på morgonen men vi var inte helt säkra på att förstoppningen släppt, så det var bara att kalla ut veterinär igen på onsdagsförmiddagen. Men allt såg ok ut (tack o lov!) så på eftermiddagen fick hon gå ut igen och börja äta så smått igen. Hon mår nu bra, dricker lite dåligt men vi tvingar i henne betfor så att hon inte blir mer uttorkad..

Onsdag och torsdag var annars ganska händelselösa. På onsdagen kom jag aldrig upp till skolan, men på torsdagen linade jag Mojje och red dressyr för Susanne på Labelle - Roligt!!
Inatt har jag sedan tagit tåget norrut, för att ha slutstation hemma i Sundsvall. Riktigt skönt att vara hemma ett par dagar, känns välbehövligt helt klart. Hoppas bara på att Fuxen håller sig fräsch över helgen så att mina underbara polare nere i Skåne slipper ha nattvak ute i stallet utan kan hålla sig till festandet istället ;)
Själv ska jag sova, träffa kompisar, kanske hinna med lite festande, och såklart umgås lite med familjen! =) Har redan blivit riktig bundis med mammas nya valp, ett riktigt charmtroll!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0