femtonde juli

Idag har det varit en sån dag när timmarna bara har försvunnit iväg. Klockan var plötsligt mycket mer än man trodde och trots att vi är många som jobbar just nu så hann klockan bli närmare 19 innan vi kunde gå in, men vad gör det när man är omringad av massor av fina hästar och underbara människor?!
Solen har stekt på oss mer eller mindre hela dagen, tack o lov har det dock varit lite vind vilket har underlättat en hel del både för oss och hästarna. =)
I förmiddags så red jag först två av 3-årshingstarna, båda kändes väldigt fina och faktiskt snäppet vassare än igår, roligt värre precis som vanligt! Därefter hoppade jag en av de äldre hästarna lite, gick bra när piloten gjorde rätt..

Efter lunch hoppade jag först Wepzan lite, hon gör som vanligt allt så bra hon bara kan, men det blir ju aldrig bättre än vad piloten gör det... Och just nu känns det som att jag är lite nere i en svacka, kan inte sätta fingret på vad det är men jag får helt enkelt inte till det riktigt. Tur att jag och prinsessan känner varandra utan och innan efter snart 3 år tillsammans, så vi är väl nästan för bra på att förlåta varandra.. Nu gör ju inte W nga missar att tala om ens, det värsta hon gör är väl att klia sig med tränset mot benet så fort man saktar av........... Bortskämd tjej det där! ;)


När Wepzan var färdighoppad så var det Fuxens tur o trimhoppa lite, hon kändes riktigt lugn o fin idag! =) Skuttade bara igenom en lydnadsövning ett par gånger och avslutade med att hoppa nga hinder i följd på lite längre anridningar. Även om jag och Elin har lite olika åsikter om den hästen, så är hon faktiskt himla charmig! ;)


Avslutade med att trimma Elins fina 7-åring lite lätt, det är verkligen en riktigt häftig häst att sitta på! =) När jag hade ridit klart var klockan närmare 18 och då var det bara nga hästar kvar att borsta plus lite annat småfix.
Imorrn är det tävling i Christinehamn, dit vi åker med två stycken 4-åringar och ett 5-årigt fölsto plus Fuxen =)
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: malin

Bara fuxen lär sig att gå på tygeln lite bättre så ska du se att elin kommer ändra åsikt om henne, hihi ;)

2010-07-16 @ 08:38:46
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-07-16 @ 09:03:03
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0