sextonde juli

Tävling idag! Dom började dock inte föränn kl 15, vilket gjorde att vi hade hela förmiddagen ledig för att fixa stallet, rida lite, packa och fixa iordning hästarna som skulle med och tävla. =)
Jag trimmade en av de äldre hästarna i förmiddags innan vi packade och knoppade. Jag är lite sen i det här med att knoppa, hade aldrig knoppat en endaste häst innan jag gjorde min praktik här hos Elin i vintras, och har alltså lärt mig efter det ;) Bättre sent än aldrig..!
Vi åkte mot Christinehamn strax innan 13, Elin startade 4 hästar i första klassen som var hela 90 cm. 3 felfria rundor blev det, och en fjärde på en omstart, duktiga små hästar!
I 1m fick lilla fina Chakira sitt första kval till 4-årschampionatet, i sitt första försök! =) Även 4-åriga Jaloubet var superduktig och var såååååå nära att sätta sitt första kvalförsök också, men fick tyvärr ett nedslag på sista hindret.
Jag startade Fuxfaran i 1m också, hon var tokhet idag och mer vild än tam....... Lyckades styra runt på ett någorlunda städat sätt, lyckades dock lägga henne lite nära redan på tvåan som hon petade ner, och sedan blev hon överförsiktig och fick ett stopp på ett helt vanligt räcke, för att sedan hoppa resten av banan felfritt men med alldeles för god marginal.... Helt klart är att jag måste lära mig att trots hennes temperament så måste jag försöka rida i framåtläge och våga låta henne galoppera oavsett, inte helt lätt men det är väl antagligen min plikt för att hon ska få chansen att utvecklas till det hon ändå har kapacitet för att bli! =)


Hemma var vi vid 19-tiden, duschade av hästarna som tävlat och smörjde utrustningen, sedan var det kvällsmat för hästarna och jag hamnade efter lite käk här med finaste tjejerna och en godispåse! =)
Imorrn är det tävling igen, samma hästar som idag. Elins hästar går 1m och Fuxen ska gå 1m och 1,05 är det tänkt.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0